Naga Markets



Lupa skierowana na stronę internetową z notowaniami tokena Binance Coin (BNB)Od teraz za pomocą Binance Coin można rezerwować noclegi na platformie bookingowej opartej o blockchain – Tripio. Dzięki temu posiadacze monet BNB uzyskali dostęp do 450 tysięcy hoteli na całym świecie. Decyzja została ogłoszona 4 grudnia przez Tripio. Strategiczne partnerstwo z Binance pozwoliło na dodanie jej kryptowaluty do listy możliwych sposobów płatności.

Adopcja sprzedawców niezbędna do rozwoju

W ciągu ostatnich dwóch lat wiele dużych firm ogłosiło integrację z kryptowalutami, między innymi Microsoft, Steam czy Expedia. W lipcu jeden z największych dostawców punktów sprzedaży dodał wsparcie Bitcoina, dzięki czemu płatność kryptowalutami stała się możliwa u setek tysięcy detalicznych sprzedawców.

Niestety, tegoroczne spadki kryptowalut sprawiły, że ta klasa aktywów została tymczasowo odrzucona. Wszystkie wymienione wyżej inicjatywy wstrzymano. Adopcja kryptowalut wśród sprzedawców jest bardzo istotna dla ich szerokiej popularyzacji.

Firmy są zdania, że kryptowaluty stoją przed trzema trudnymi do ominięcia problemami – długim czasem weryfikacji zleceń, wysoką zmiennością oraz niską płynnością. Obecnie na wielu łańcuchach prowadzone są działania mające umożliwić zwiększenie skali działań. Wymianę na tradycyjną gotówkę mają ułatwić również stablecoiny typu Tether.


Interesujesz się kryptowalutami? Już teraz dołącz do grupy na Facebooku prowadzonej przez portal Comparic.pl. Bądź na bieżąco z informacjami ze świata kryptowalut, niezależnie od tego gdzie się znajdujesz!.

Poszukiwania alternatywy

Dłoń wkładająca Bitcoina (BTC) do portfelaProblem nadmiernej zmienności dobrze wyjaśnił dyrektor finansowy PayPala: „Zmienność wartości kryptowalut sprawia, że sprzedawcy widzą w nich zagrożenie dla rentowności swojej działalności. Powiedzmy, że sprzedajesz produkt z marżą w wysokości 10%, ktoś płaci Ci Bitcoinem, a jego cena spada następnego dnia o 15%, w tym momencie jesteś w plecy na tej transakcji” – oznajmił Rainey.

Sprzedawcy od dawna szukają skutecznej alternatywy dla PayPala i innych systemów płatności, ponieważ mają one wysokie prowizje. W przypadku PayPala, po wliczeniu zmiany kursu walutowego i podstawowej prowizji, opłaty potrafią stanowić nawet 5% transakcji, co jest olbrzymim kosztem zarówno dla sprzedających, jak i kupujących.

Kryptowaluty mają zamiar zaoferować wydajną i praktyczną alternatywę dla istniejących scentralizowanych systemów płatności. Dzięki nim sprzedawcy będą mogli porzucić platformy z wysokimi prowizjami i przyjmować płatności szybciej i taniej. Nic dziwnego, że dotychczasowi liderzy na tym polu są niechętni w stosunku do nowej klasy aktywów. Były prezes PayPal nie przebierał w słowach i nazwał kryptowaluty „bezużytecznymi” i „absurdalnymi”.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here