Naga Markets webinar


Witamy serdecznie w pierwszym artykule z nowej serii. Będziemy w nich przedstawiać najważniejsze informacje dotyczące polskich spółek giełdowych. Skupimy się na wiadomościach, które pojawiły się już po sesji z dnia poprzedniego. Dajcie znać w komentarzach, czy taka forma się podoba i co sądzicie o tym cyklu. Jesteśmy ciekawi Waszej opinii!

AmRest – split akcji

AmRest poinformował wczoraj o dokonanym splicie akcji zgodnie z zapowiedziami z raportów opublikowanych 21 września oraz 28 września tego roku. Wartość nominalna akcji zmniejszyła się dziesięciokrotnie. W rezultacie liczba akcji znajdująca się w obiegu wzrosła do 212 138 930.

W okresie od 4 do 8 października notowania będą zawieszone, wszelkie nieotwarte pozycje zostały anulowane. Podczas tego okresu spółka zgłosi aplikację do KDPW o rejestrację akcji pod nowym kodem ISIN.

Przy okazji splitu warto uważać na wykresy spółki na niektórych platformach. TradingView bierze podział akcji pod uwagę, ale Google już nie, przez co na wykresie wydaje się, że zanurkowały drastycznie.

Wykres AmRest w TradingView
Wykres AmRest w Google

Bank Pocztowy ze strategią na 2018-2022

Zarząd Banku Pocztowego przyjął nową strategię na lata 2018-2022. Poprzednia pochodziła z czerwca 2017 roku (2017-2021). Do aktualizacji spółkę skłoniła zmiana warunków rynkowych, w szczególności w zakresie wydłużenia oczekiwanego horyzontu stałych stóp procentowych oraz obniżenia oprocentowania rezerwy obowiązkowej.

Zmieniła się również Strategia Grupy Poczty Polskiej, w której podniesiono rangę usług finansowych, stały się jedną z trzech osi strategicznego wzrostu Poczty Polskiej. Bank Pocztowy musi również opracować w tym roku plan dojścia do spełnienia wymogów MREL.

W Strategii znalazły się też zapisy o rozszerzeniu oferty produktów i usług oraz aktywnym udziale w programach rządowych oraz cyfryzacji państwa.

Bank Pocztowy D1

Wrześniowe przychody WOJAS

WOJAS poinformował, że wielkość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży wyniosła we wrześniu 21 756 tys. zł, co oznacza spadek o 5,5% w stosunku do września 2017 roku. W okresie styczeń-wrzesień 2018 skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 159 773 tys. PLN, o 1,3% mniej niż w tym samym okresie rok temu.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej we wrześniu 2018 roku wyniosły 14 395 tys. PLN i były niższe o 13,8 % od przychodów osiągniętych we wrześniu 2017 roku. W okresie styczeń – wrzesień 2018 wyniosły one 130 318 tys. zł i były niższe o 4,3 % od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.

WOJAS D1 – YTD


Coinquista

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here