Naga Markets



Play szacuje, że po wprowadzeniu 13 marca przez polski rząd stanu zagrożenia epidemicznego, skorygowana EBITDA w I kw. tylko nieznacznie odbiegała od oczekiwań, a proces inwestycyjny i związane z nim nakłady przebiegają bez zakłóceń, podobnie jak generowanie gotówki, podała spółka. Play nie ma obecnie podstaw do zmiany założeń na 2020 rok. 

Wyższe przychody z marcowych usług

“Wstępne spostrzeżenia na temat wpływu sytuacji na działalność operacyjną i finanse spółki można podsumować następująco. Przychody z usług w marcu były o kilka procent wyższe niż planowano, głównie ze względu na wzrost ruchu od innych operatorów. Przychody i koszty roamingu międzynarodowego w marcu były porównywalne z przedkryzysowymi poziomami z początku roku. ARPU w marcu było o kilka procent wyższe niż oczekiwano, zarówno w segmencie kontraktowym, jak i usług przedpłaconych” – czytamy w komunikacie.

Według spółki, przychody ze sprzedaży urządzeń abonenckich w marcu były o około 30% niższe od pierwotnego planu, a koszty operacyjne były pod kontrolą.

“Podsumowując, skorygowana EBITDA Play w pierwszym kwartale tylko nieznacznie odbiegała od oczekiwań. Proces inwestycyjny i związane z nim nakłady przebiegają bez zakłóceń, podobnie jak generowanie gotówki. Na tym etapie spółka nie ma podstaw do zmiany założeń na 2020 rok i zapewni bardziej szczegółowe informacje przy publikacji wyników za I kw. 2020 r.” – czytamy także.

Po wprowadzeniu w dniu 13 marca br. przez polski rząd stanu zagrożenia epidemicznego, w porównaniu do tygodnia poprzedzającego, ruch głosowy w sieci Play wzrósł o 34%, a przesył danych o 19%, osiągając w szczycie 50%, co pozostało jednak bez wpływu na jakość świadczonych usług, podano także.

“Prawie połowa punktów sprzedaży Play pozostaje wciąż otwarta. Jednocześnie ruch na stronie internetowej Play rośnie, a liczba aktywnych kont Play24 przekroczyła 5 mln, co skutkuje wzrostem liczby transakcji w kanałach zdalnych o ok. 75%. Ponadto, w ciągu ostatnich 3 tygodni marca, Play podjął szereg inicjatyw mających na celu wsparcie swoich klientów, w szczególności seniorów powyżej 65 roku życia, studentów oraz przedstawicieli małych firm” – czytamy także.

Odpowiadając na potrzeby i realne trudności z jakimi borykają się klienci w wieku powyżej 65 lat w związku z wprowadzeniem stanu epidemii, operator wydłużył termin płatności faktur oraz  ważność konta do końca czerwca w ofertach na kartę.

“Play zachęca swoich klientów, do korzystania z aplikacji Play24 lub strony play.pl, które umożliwiają zdalne zarządzanie swoim kontem. Jednak, aby wesprzeć tych klientów, którzy nie mają możliwości korzystania z kanałów zdalnych, operator otworzył dodatkowe 35 Punktów Wsparcia Klienta. Oprócz tego umożliwił zdalny proces wymiany karty SIM, aby zminimalizować konieczność przemieszczania się i bezpośrednich kontaktów” – czytamy dalej.

Operator wspomaga klientów biznesowych oraz edukację

Play proponuje także usługę telekonferencji, aby pomóc klientom biznesowym w dostosowaniu się do pracy w domu. Pozwala ona na jednoczesny udział 20 uczestników, łączących się zarówno poprzez sieci komórkowe, jak i stacjonarne.

Ponadto operator rozpoczął kampanię edukacyjną na temat bezpieczeństwa w sieci, aby odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na działania mające na celu zapewnienie cyberbezpieczeństwa. Play wprowadził zero-rating dla platform edukacyjnych, aby umożliwić uczniom uczestniczenie w zdalnej edukacji oraz wesprzeć Ministerstwo Edukacji w nowym modelu nauczania. Dodatkowo, przygotował dla uczniów i studentów specjalne promocje w ofertach Internetu na kartę.

“W celu zaspokojenia szybko rosnącego zapotrzebowania na transmisję danych oraz zapewnienia każdemu możliwości kontaktu online w okresie epidemii, Play wprowadził dla całej bazy klientów bezpłatne pakiety 10 GB. Dodatkowo udostępnił kanały z pakietów Extra i Kids bez dodatkowych opłat w ramach PLAY NOW, a także dostęp do Amazon Prime Video, TVN24GO oraz serwisu muzycznego TIDAL. Ponadto, aby wesprzeć polski personel medyczny i zaspokoić potrzeby szpitali w zakresie sprzętu medycznego, Play podjął decyzję o przekazaniu 1 mln zł na Fundusz Interwencyjny WOŚP” – czytamy także.

Play umożliwił pracę zdalną większości pracowników, w tym dla pracownikom call center i zespołów IT. W celu zapewnienia pracownikom i klientom maksymalnego bezpieczeństwa, osoby pracujące w punktach sprzedaży, magazynie czy centrum nadzoru sieci przestrzegają wszystkich zasad bezpieczeństwa oraz stosują się do najwyższych standardów zalecanych przez rząd i Ministerstwo Zdrowia.

Play Communications jest właścicielem 100% udziałów w P4 (Play), która jest operatorem telefonii komórkowej Play. Spółka zadebiutowała na GPW w lipcu 2017 r.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here