Naga Markets



Prezes BioMaximy Łukasz Urban odpowiada na pytania widzów z czatu pod ostatnim wywiadem!Przed kilkoma dniami miała miejsce rozmowa, której uczestnikiem był Łukasz Urban – prezes zarządu spółki BioMaxima. W jej trakcie redaktor poprosił o komentarz dotyczący wielkości sprzedaży testów wraz z podziałem na rynki, wyników finansowych oraz planów rozwojowych na kolejne lata. Spotkanie poprowadził redaktor Comparic24.TV Marcin Podlacki. Dziś otrzymaliśmy odpowiedź na niektóre pytania z czatu towarzyszącego transmisji.

  • Rozmowa z Prezesem spółki BioMaxima – Łukaszem Urbanem. Uzupełnienie pytań i odpowiedzi.
  • Dlaczego BioMaxima nie składa dużej ilości ofert w Polsce?
  • Co z poszukiwaniami inwestora instytucjonalnego?

Te artykuły również Cię zainteresują




Lista pytań z czatu wraz z odpowiedzią Prezesa BioMaximy – Łukasza Urbana

  1. Mateusz M: Dlaczego BioMaxima nie składa dużej ilości ofert w Polsce? Ostatnio Instytut Matki I Dziecka, gdzie BioMaxima wcześniej wygrała przetarg, miała kolejne zlecenie, lecz oferty BMX brak.
ŁU: BioMaxima posiada bardzo sprawny zespół zamówień publicznych, zatrudniający 5 osób, wspierany przez menedżerów produktu i kierowników regionów sprzedażowych, który codziennie monitoruje wszystkie zamówienia ukazujące się w kraju. Składamy oferty wszędzie tam, gdzie faktycznie mamy szansę wygrać. Jeżeli w jakimś przypadku nie składamy oferty, powodem mogą być różnego rodzaju ograniczenia formalne, np. to, że SIWZ zostały sformułowane w taki sposób, że zamówiony może być np. tylko konkretny asortyment od jednego dostawcy w kraju i start w takim postępowaniu oraz opłacanie wadium nie miałoby sensu z punktu widzenia spółki. Nie wszystkie postępowania oczywiście wygrywamy. Dostajemy sporo zapytań od akcjonariuszy dotyczących konkretnych postępowań o zamówienia publiczne. Chciałbym jeszcze raz zaznaczyć, że zatrudniamy profesjonalistów z wieloletnim doświadczeniem w tej dziedzinie.
  1. Przemek G: W ostatnim raporcie pan prezes wspomniał, że będą się starać szukać inwestora instytucjonalnego… Czy mógłby Pan cos więcej powiedzieć na ten temat?
ŁU: Na bieżąco komunikujemy się z inwestorami instytucjonalnymi, w tym zagranicznymi, zainteresowanymi informacjami o spółce, oczywiście z zachowaniem przepisów dotyczących spółek publicznych. W związku z zamiarem zmiany rynku na rynek regulowany, spółka podjęła pracę nad przygotowaniem średniookresowej strategii, która będzie prezentowana z zachowaniem przepisów adresowanych do spółek publicznych, również zainteresowanym inwestorom instytucjonalnym.
  1. Andrzej K: Panie prezesie, a dlaczego za partiami testowymi testów na covid-19 do różnych krajów nie idą później większe zamówienia?
ŁU: W jednych przypadkach za testowymi zamówieniami idą kolejne, w innych przypadkach nie idą. Działamy na olbrzymim, międzynarodowym rynku, gdzie również działa wielu naszych konkurentów. Dział handlowy spółki jednocześnie prowadzi rozmowy z ponad setką kontrahentów na rynkach międzynarodowych, nie ze wszystkimi dochodzi do ostatecznego porozumienia, ale praktycznie codziennie pojawiają się nowi. Działamy na dużą skalę. Krajowe i międzynarodowe Biura Obsługi Klienta Spółki wystawiają średnio dziennie sto kilkadziesiąt faktur, więc nie możemy komunikować wszystkiego. Zgodnie z MAR, emitent podaje do wiadomości rynku w postaci ESPI jedynie umowy o istotnej wartości z punktu widzenia działalności spółki lub informacje o istotnych zdarzeniach.
Pozostałe pytanie zostały w dużej mierze omówione w materiale wideo, zamieszczonym na początku artykułu.

Autor poleca również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here