Naga Markets



Praca jako zdalny copywriter – jak znaleźć klientówCopywriterzy coraz częściej decydują się na pracę zdalną. Teksty w domu piszą zarówno pracownicy agencji reklamowych, jak i freelancerzy. Rozwiązuje to wiele problemów technicznych, jednak szukanie zleceń to już nie takie proste zadanie. W tym artykule dowiesz się, jak znaleźć klientów jako zdalny copywriter.

Copywriter i praca zdalna

Dlaczego tworzenie w domowym zaciszu to tak popularne rozwiązanie wśród copywriterów? Gdy realizujesz zlecenia zdalnie, masz większą swobodę w organizowaniu sobie dnia. Codzienny dojazd do pracy i powrót do domu pochłania dużo czasu i pieniędzy. Ten problem znika, gdy piszesz w domu. Pozwala to także decydować o częstotliwości przerw oraz dostosowywać godziny pracy do Twoich potrzeb. Sztywny harmonogram wyznaczony przez pracodawcę niezbyt dobrze wpiera proces twórczy.

O zdalnym copywritingu z perspektywy zleceniodawcy przeczytasz tutaj: https://contentwriter.pl/copywriting-praca-zdalna/.

Praca jako zdalny copywriter – jak znaleźć klientów 1

Zdalny copywriting – zlecenia dla początkujących

Satysfakcjonujące i dobrze płatne zlecenia zaczniesz realizować, gdy zdobędziesz doświadczenie i skompletujesz swoje portfolio. Jeśli jesteś początkującym copywriterem, masz kilka możliwości, aby wejść na rynek.

Agencje copywriterskie

Firmy zatrudniające autorów tekstów reklamowych kojarzą się z siedzeniem w biurze od 8 do 16. Często jednak oferują zlecenia zdalne. Jeśli nie masz żadnego doświadczenia w pisaniu, postaraj się o płatny staż. Każdy rodzaj współpracy z agencją pozwala zdobyć cenną wiedzę branżową. Wielu copywriterów woli jednak mieć kontakt z klientem i możliwość budowania własnej marki.

Zalety tego rozwiązania:

  • regularne zlecenia i stała współpraca,
  • możliwość zdobycia know-how.

Wady:

  • wynagrodzenie pomniejszone o prowizję dla firmy.

Platformy internetowe

Zastanawiasz się, jak zdobyć pierwszych klientów jako freelancer? Platformy to najprostszy sposób na pracę jako zdalny copywriter. Takie strony pozwalają zleceniodawcom i piszącym znaleźć siebie nawzajem. Po zapoznaniu się z informacjami od klientów sam wybierasz, które teksty chcesz tworzyć. Zaakceptowane zlecenia wzbogacają Twoje konto. Możesz wypłacić z niego wynagrodzenie, kiedy przekroczy ono określoną przez platformę wysokość.

Zalety:

  • możliwość pracy bez doświadczenia,
  • łatwy dostęp do zleceń.

Wady:

  • wynagrodzenie pomniejszone o prowizję dla pośrednika,
  • niskie stawki,
  • nieregularne zlecenia.

Media społecznościowe

Dołącz na Facebooku do grup z ofertami pracy zdalnej dla copywriterów. Dzięki temu zyskasz nie tylko informacje o nowych zleceniach, ale i możliwość nawiązywania kontaktów zawodowych.

Doskonałym narzędziem do budowania takich relacji jest LinkedIn. Ten kanał pomaga zacząć działać w branży i poszerzać swoją sieć kontaktów. Przedstaw korzystnie swoją osobę w profilu i aktywnie udzielaj się w interesujących Cię wątkach. To pozwoli nawiązać cenne znajomości, które przydadzą się na kolejnych szczeblach kariery zawodowej. LinkedIn to również miejsce, w którym znajdziesz oferty pracy zdalnej jako copywriter.

Kontakty

Szukaj nowych zleceń nie tylko w sieci, ale i w prawdziwym życiu. Przypomnij sobie, kto z Twoich znajomych prowadzi własną firmę, i zaproponuj współpracę. Podziel się informacją, że szukasz klientów, a potem pozwól zadziałać machinie znajomości.

Zdalny copywriter – gdy już się rozwiniesz

Kiedy Twoja działalność nabierze tempa, warto ją promować. Dzięki temu umocnisz pozycję na rynku. Buduj swoją markę osobistą, by zdobywać zaufanie potencjalnych klientów.

  • Zaplanuj przemyślaną aktywność w social mediach.
  • Stwórz stronę internetową.
  • Pisz teksty promujące Twoją stronę.
  • Realizuj swój własny content marketing.
  • Pozycjonuj swoją witrynę w wyszukiwarce.
  • Zainwestuj w płatne reklamy.

Dodatkowo zachęcaj obecnych klientów do wyrażania opinii o Twoich usługach. Pozytywne doświadczenia, którymi dzieli się inny zleceniodawca, to najbardziej przekonująca reklama. Warto umieszczać te najciekawsze na stronie.

Podsumowanie

Zdalny copywriting niesie za sobą wiele korzyści. Wymaga jednak aktywnego poszukiwania nowych możliwości. Uważna obserwacja rynku i wykorzystywanie potencjału otoczenia pozwala rozpocząć karierę w branży i utrzymać się w niej.

Artykuł partnera



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here