Naga Markets



Ivan Gowan, prezes Capital.com:

Rynek kontraktów na różnice kursowe (CFD) jest rynkiem wysoce konkurencyjnym i cieszącym się w przeszłości złą reputacją jako całość z powodu braku odpowiedzialnego postępowania ze strony kilku dostawców. Podczas gdy zaostrzona regulacja w tym sektorze słusznie zmusza wszystkie podmioty do zapewnienia klientom podstawowej ochrony, ważne jest również, aby usługodawcy brali sprawy w swoje ręce, stawiając interes klientów na pierwszym miejscu, aby zapewnić etyczne i odpowiedzialne środowisko handlowe.

Handel CFD pozwala inwestorom detalicznym na transakcje na akcjach, indeksach, towarach, kryptowalutach i na rynku Forex. Zasadniczo umożliwia on podmiotom dysponującym mniejszym kapitałem początkowym możliwości obrotu na rynkach, na których w przeciwnym razie nie byliby w stanie się zaangażować. Weźmy za przykład kryptowaluty – wielu traderów żałuje, że nie inwestowali w najbardziej znane kryptowaluty takie jak Bitcoin, Ethereum i Litecoin, kiedy były jeszcze tanie. Jednakże, poprzez handel CFD, osoby fizyczne są w stanie spekulować na różnicach kursowych, nie będąc ograniczonymi niskim kapitałem.

CFD są w stanie zaoferować ten mniejszy wkład z góry poprzez zapewnienie większej dźwigni niż w przypadku tradycyjnego handlu. Dźwignia finansowa pozwala inwestorom indywidualnym zwiększyć kwotę, którą chcieliby zainwestować w aktywa finansowe, co oznacza, że w porównaniu z tradycyjnym obrotem osiągną większy zysk z początkowych nakładów. Jednak z drugiej strony inwestorzy również mogą ponieść większe straty.

W związku z tym uważamy, że dostawcy CFD mają obowiązek pomagać inwestorom detalicznym w zarządzaniu ich apetytem na ryzyko, a nie tylko zdolnością do radzenia sobie z ewentualnymi stratami.

Na początku bieżącego roku Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych ( ESMA) wydał oświadczenie w sprawie tymczasowych środków interwencji dotyczącej produktów wprowadzonych do obrotu CFD – szeregu środków, które są rozsądne i mają uczynić rynek CFD bezpieczniejszym miejscem, poprzez poprawę ochrony konsumentów i wyeliminowanie nieetycznych graczy w branży.

Środki te obejmują zasadę zamykania zleceń w przypadku osiągnięcia 50 % minimalnego wymaganego depozytu wstępnego oraz ujemną ochronę salda na rachunku, aby zapobiec utracie przez użytkowników większej ilości pieniędzy niż zainwestowali. Ponadto ESMA zobowiązał podmioty do tego, że reklama nie może zawierać zachęt skierowanych do klientów i musi zawierać specjalne ostrzeżenie, które obejmuje informację ile procent klientów ponosi straty na rachunkach inwestorów detalicznych dostawcy CFD.

Ochrona przed ujemnym saldem i zamykanie zlecen przy 50% depozytu zabezpieczającego mają zasadnicze znaczenie dla ochrony klientów detalicznych przed ryzykiem powstania nagłych luk w zajmowanych przez nich pozycjach oraz przed potencjalnymi znacznymi stratami i zadłużeniem, a odpowiedzialni dostawcy w dużym stopniu popierają te środki. Ponadto ograniczenie zachęt oferowanych w promocjach reklamowych jest naprawdę dobre dla klientów, jak również wymóg włączenia ostrzeżenia przed ryzykiem – jest to produkt finansowy i ludzie muszą być dobrze zorientowani, co wiąże się z handlem CFD.

Chociaż środki te są zasadniczo bardzo rozsądne dla osiągnięcia bezpieczniejszego rynku CFD dla wszystkich konsumentów, jesteśmy również głęboko przekonani, że przemysł powinien przyjrzeć się temu, co może zrobić i powinien zaoferować opcje oparte na doświadczeniu, a także zapewnić wysoki poziom edukacji.

W celu zapewnienia, że inwestorzy indywidualni nie będą nadmiernie narażeni na ryzyko, odpowiedzialni dostawcy mogą włączyć obowiązkowe kwestionariusze na etapie rejestracji, mające na celu ustalenie ryzyka i praktycznych aspektów handlu CFD. Odpowiedzialni dostawcy CFD w coraz większym stopniu rozwijają platformy, które oferują użytkownikom doświadczenie zgodne z ich umiejętnością zarządzania ryzykiem i oferują mniej doświadczonym użytkownikom niższy poziom dźwigni finansowej. Podejście to, mimo że nie zostało narzucone, mogłoby i powinno stanowić część zapewnienia odpowiedzialnego środowiska handlowego.

Jesteśmy również przekonani, że edukacja stanowi dużą część tego obowiązku na platformach CFD, a także widzimy zwiększone zapotrzebowanie na edukację ze strony klientów, którzy chcą się uczyć, studiować i uczestniczyć w rynkach. Wiedza z zakresu finansów jest dziś niezwykle ważna dla każdego, niezależnie od tego, czy chce zostać traderem, czy też nie, a wykształcenie umożliwia wszystkim poszerzyć horyzonty i być lepiej poinformowanymi.

Dostawcy, którzy chcą zaoferować odpowiedzialną i etyczną platformę, powinni zadbać o to, aby ich klienci byli wykształceni nie tylko w zakresie handlu CFD, ale również na rynkach, którymi są zainteresowani. Każdy dostawca, który naprawdę ma dobro klienta na uwadze w swojej działalności, będzie już oferował to etyczne środowisko handlowe i będzie rozwijał się zgodnie z najnowszymi przepisami.

Niedawno uruchomiliśmy Investmate – do pobrania bezpłatną aplikację, która oferuje szeroki zakres kursów wprowadzających do obrotu instrumentami finansowymi, instrumentami pochodnymi i CFD, a także kurs na temat zrozumienia ryzyka związanego z handlem. Dokonuje tego poprzez treści edukacyjne, w tym interaktywne kursy, quizy i artykuły, mające na celu nauczenie amatorów handlu o najlepszych praktykach inwestycyjnych. Aplikacja sugeruje cele oparte na doświadczeniach handlowych użytkowników, a ponadto wszelkie terminy finansowe, do których odnoszą się lekcje, są podświetlone, co daje użytkownikom możliwość kliknięcia w bardziej szczegółowy opis tego terminu.

Dzięki temu materiałowi mamy nadzieję pomóc początkującym uczestnikom rynku stać się bardziej odpowiedzialnymi i poinformowanymi, a także zapewnić im narzędzia potrzebne do racjonalnego handlu.


Capital.com to rewolucyjna fintech, której misją jest uczynienie świata finansów bardziej zaangażowanym, dostępnym i użytecznym. Dzięki wielokrotnie nagradzanej platformie tradingowej, dostępnej w internecie i w formie aplikacji, wykorzystuje oczekujące na patent technologie jako narzędzie do zrewolucjonizowania świata handlu.

Platforma SmartFeed działa wykrywając błędy poznawcze traderów i zaleca im spersonalizowane treści, aby pomóc im lepiej handlować.

Z myślą o poprawie wyników handlowych klientów poprzez edukację, Capital.com oferuje szkolenia, filmy wideo, quizy i wiele więcej za pośrednictwem aplikacji Investmate.

Dowiedz się więcej na stronie https://capital.com/

Facebook: https://www.facebook.com/capitalcom/
Twitter: https://twitter.com/capitalcom
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/capital.com/



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here