Naga Markets



PMPG Polskie Media miało 2 mln zł zysku netto, 0,96 mln zł zysku EBIT w I kw. 2021 r.PMPG Polskie Media odnotowało 2 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2021 r. wobec 0,1 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

PMPG Polskie Media przedstawia swoje wyniki finansowe

Zysk operacyjny wyniósł 0,96 mln zł wobec 0,22 mln zł straty rok wcześniej.

Te artykuły również Cię zainteresują




Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 6,67 mln zł w I kw. 2021 r. wobec 10,57 mln zł rok wcześniej.

“Przychody grupy kapitałowej PMPG po I kw. 2021 r. wyniosły 6,7 mln zł i były niższe o 37% niż przed rokiem. Spadek przychodów jest wynikiem wpływu pandemii koronawirusa na działalność Grupy, a w szczególności wynikiem zakończenia wydawania tygodnika “Wprost” w wersji drukowanej z końcem I kwartału roku ubiegłego. Spadki wpływów objęły w minionym kwartale przychody ze sprzedaży usług reklamowych, projektów eventowych oraz dystrybucji prasy” – czytamy w komunikacie.

Jednocześnie o 2 mln zł wzrosły przychody ze sprzedaży usług reklamowych w internecie, co jest wynikiem realizacji strategii rozwoju cyfrowej oferty wydawnictw Grupy, podkreślono.

Według spółki, ograniczenie działalności wydawniczej i eventowej pozwoliło na zredukowanie kosztów sprzedaży i operacyjnych o 3,7 mln zł, a w konsekwencji wpłynęło na osiągnięcie zysku operacyjnego na poziomie 0,96 mln zł oraz wskaźnika EBITDA na poziomie 1,28 mln zł, znacząco wyższych niż w roku ubiegłym. Skonsolidowany zysk netto grupy kapitałowej PMPG wyniósł ok. 2 mln zł wobec straty na poziomie 0,1 mln zł w roku ubiegłym. Wpływ na wynik finansowy Grupy miały dodatkowo zawiązywane i rozwiązywane odpisy, które ostatecznie zwiększyły wynik o 2,1 mln zł.

“Wyniki I kw., a przede wszystkim pozytywna dynamika wskaźników finansowych pokazują, że po roku gruntownych zmian nasza organizacja w pełni przystosowała się do nowej rzeczywistości, a przyjęta strategia przynosi rezultaty” – powiedziała wiceprezes nadzorująca obszar finansowy Jolanta Kloc, cytowana w komunikacie.

Dzięki wynikom serwisów internetowych wprost.pl i dorzeczy.pl, które w raportowanym okresie odnotowały średnio miesięcznie odpowiednio 5,9 mln i 2,7 mln użytkowników, a łącznie Grupa 6,6 mln użytkowników (RU), PMPG jest zdecydowanym liderem w kategorii serwisów związanych z tygodnikami opinii osiągając 20-proc. zasięg wśród polskich internautów.

invest

“Obejmując funkcję prezesa zarządu deklarowałam, że moim celem jest, aby “wytrwale, krok za krokiem, dokonać zmian i dokończyć transformację cyfrową spółki, aby PMPG była nowoczesną, sprawną organizacją, która efektywnie wdroży projekty rozwojowe i stworzy ciekawe możliwości dla jej pracowników. Wyniki pierwszego kwartału napawają optymizmem, wskazują, że podążamy dobrą drogą” – podsumowała prezes Katarzyna Gintrowska, cytowana w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2021 r. wyniósł 1,73 mln zł wobec 0,58 mln zł straty rok wcześniej.

PMPG Polskie Media to spółka holdingowa działająca na rynku mediów tradycyjnych i nowych mediów. Do grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca tygodnika “Wprost” oraz spółka Orle Pióro, wydawca tygodnika “Do Rzeczy” oraz magazynu “Historia Do Rzeczy”.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here