Naga Markets



Play of Battle SA ruszyło z emisją crowdinvestingową Play of Battle SA – łódzkie studio tworzące gry strategiczne we współpracy z gronem międzynarodowych ekspertów i doświadczonymi developerami ze studia Noobz from Poland – udostępniło stronę emisji crowdinvestingowej. Kampania promowana jest przez Crowdway. Pod koniec 2022 roku Play of Battle SA planuje debiut na polskiej lub europejskiej giełdzie.

Play of Battle przedstawia cele emisji

Studio Play of Battle SA planuje pozyskać w ramach emisji crowdinvestingowej 4,4 mln złotych na produkcję gry Grand Strategy o nazwie Play of Battle, która m.in. dzięki niezwykłemu realizmowi, logice i silnie rozbudowanych aspektach geopolitycznych, ma wprowadzić nową jakość do gatunku i powalczyć o palmę pierwszeństwa z tytułami studia Paradox Interactive: Hearts of Iron oraz Europa Universalis.



Środki pozyskane z emisji umożliwią sfinansowanie pierwszych 12-18 miesięcy produkcji gry, w tym:

  • opracowanie szczegółowej koncepcji i harmonogramu,
  • rozpoczęcie prac programistycznych,
  • realizację pierwszych kamieni milowych w rozwoju gry.

Spółka chce przeznaczyć na prace nad grą łącznie 3 750 000 zł pozyskanych z emisji. 150 000 zł wyda na działania marketingowe, a kolejne 500 000 zł umożliwi jej sfinansowanie procesu wejścia na giełdę.

Crowdinvesting sprawdza się doskonale w finansowaniu projektów, takich jak Play of Battle. Liczymy na duże zaangażowanie społeczności, której wraz z pakietem akcji damy możliwość współtworzenia tej wyjątkowej produkcji w gronie najwybitniejszych specjalistów od geopolityki i gier strategicznych. Emisja pozwoli nam rozpocząć prace nad tytułem, który ma szansę wpisać się na stałe w historię komputerowych gier strategicznych. Chcemy uczynić z tej produkcji prawdziwego klasyka i nie mamy żadnych kompleksów, by zawalczyć o czołowe pozycje w rankingach popularności z najlepszymi produkcjami gatunku Grand Strategy – mówi Zbigniew Pisarski, prezes zarządu Play of Battle SA.

Plany i prognozy

Szacowany budżet całego projektu to 15 mln złotych. Development zostanie podzielony na trzy fazy: koncepcyjną, prepodukcji oraz produkcji. Prace mają ruszyć jeszcze w Q3 2021 i potrwają do 2025 roku.

W międzyczasie spółka planuje pozyskać dalsze finansowanie z emisji prywatnych oraz emisji publicznej na polskiej lub zagranicznej giełdzie. Wybierze najlepszy parkiet pod względem zapewnienia możliwości rozwoju i kapitalizacji. Debiut planuje na przełomie Q3 i Q4 2022.

Gra ma ukazać się najpierw na platformę PC i będzie dystrybuowana przez platformę Steam. Play of Battle szacuje, że w pierwszym roku od premiery sprzeda 300 000 licencji na swoją grę. W kolejnym roku zakłada sprzedaż kolejnych 150 000 – 200 000 sztuk.

Za strategią i logiką gry stoją najwięksi eksperci

Studio Play of Battle SA powstało z inicjatywy Zbigniewa Pisarskiego, społecznego przedsiębiorcy i inwestora, założyciela Fundacji im. Kazimierza Pułaskiego. Projekt jest kontynuacją działań w zakresie tworzenia gier wojennych dla wojska, rządów i przemysłu zbrojeniowego, realizowanych od lat przez Fundację. Ma misję demokratyzowania gier klasy wojskowej w społeczeństwie.

Do współpracy przy przedsięwzięciu zaproszono śmietankę światowych ekspertów w dziedzinie politologii, stosunków międzynarodowych i strategii pola walki, w tym m.in. dr George’a Friedmana, pioniera w dziedzinie gier wojennych tworzonych na użytek wojska amerykańskiego, czy prof. Normana Daviesa, uznanego na świecie historyka, który w planowanej grze będzie odpowiadać za zgodność historyczną.

Do zarządu i rady nadzorczej spółki dołączyło grono wybitnych osobistości, m.in. dr Jacek Bartosiak, prof. Paweł Wojciechowski czy gen. Waldemar Skrzypczak. W charakterze doradcy zarządu występuję również Jarosław Grzywiński, były prezes Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Znaczący pakiet akcji studia Play of Battle nabyło niedawno Noobz from Poland, stojące m.in. za sukcesem gry strategicznej Total Tank Simulator. Zespół developerów pod przewodnictwem Jarosława Kotowskiego, obecnie także wiceprezesa Play of Battle SA, ma zająć się stworzeniem wyjątkowej produkcji. Noobz from Poland to uznane studio z obszaru gier strategicznych, docenione przez wiodącego włoskiego wydawcę 505 Games (należącego do grupy Digital Bros), wydającego aktualnie już jego trzecią grę. Co więcej, Digital Bros nabyło około 5% akcji spółki Noobz from Poland.

Wyjątkowa gra z olbrzymią rolą w edukacji społeczeństwa

Zapowiedziana przez Play of Battle SA gra typu Grand Strategy Wargame skoncentrowana będzie na Teatrze Wojny Europy Środkowej i Wschodniej, czyli obszaru Międzymorza Bałtycko-Czarnomorskiego, położonego między Odrą, Karpatami, Zatoką Ryską, Dnieprem, Odessą i Krymem.

Gra ma być przełomowa pod wieloma względami. Swoją klasą ma dorównywać grom strategicznym i grom wojennym wykorzystywanym przez wojsko i przemysł obronny, do tej pory niedostępnym szerokiej publiczności ze względu na olbrzymie koszty licencji oraz stopień poufności danych. Jednocześnie ma oferować grywalność gwarantującą rozrywkę milionom graczy indywidualnych na całym świecie.

Rozgrywka Play of Battle będzie toczyć się we współczesnych czasach (2008-2030) i przedstawiać najbardziej aktualne i realistyczne możliwości rozwoju relacji międzynarodowych oraz bezpieczeństwa międzynarodowego, oddając realia współczesnego konfliktu zbrojnego.

Gra będzie oferowała rozgrywkę jednym z wielu państw. Ze względu na specyfikę, pozycję na arenie międzynarodowej i siłę każdego dostępnego państwa, gra każdym z nich będzie oferowała unikalne doświadczenie. Play of Battle będzie oddawać w ręce odbiorcy bardzo rozbudowany system dyplomatyczno-rozwojowy. W grze odbiorca będzie miał możliwość prowadzenia wielostronnej, realistycznej polityki zewnętrznej i polityki bezpieczeństwa swojego państwa; zarządzać jego ekonomią, rozwojem technologii oraz wymianą handlową.

Granie w Play of Battle ma sprawić, że gracze otrzymają dostęp do wszystkiego, co dzieje się obecnie za zamkniętymi drzwiami gabinetów rządów i w sztabach wojskowych. Taka wiedza ma niezwykłą rolę w zrozumieniu przez szerokie grono odbiorców charakteru współczesnych konfliktów.

Duży rynek

Społeczność graczy gier komputerowych tworzy 2,7 miliarda ludzi na całym świecie, którzy tylko w 2020 roku wydali na gry ok. 160 miliardów dolarów. Głównym adresatem gry Play of Battle będą fani gier strategicznych. Platforma Steam podaje, że ostatnia, szósta już część serii Cywilizacja przyciągała co miesiąc nawet ponad 70 000 graczy, a łącznie sprzedano ponad 5,5 miliona kopii tej gry od jej premiery i jest na dobrej drodze do przebicia poziomu sprzedaży Cywilizacji V, która skusiła aż 8 milionów graczy! Z kolei Hearts of Iron 4 wyprodukowane przez Paradox Interactive sprzedało ponad 1,3 miliona kopii od premiery do 2020 roku. Jak pokazują statystyki Steam, liczba graczy utrzymuje się, a momentami nawet rośnie.

Autor poleca również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: polenergia notowania | btc wykres | notowania benefit | ciech akcje | bitcoin cena | notowania wig20 | zloty kurs |



Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas

Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here