Naga Markets



Zegarki PlantwearSpółka Plantwear opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za I kwartał 2019 r. Są to rekordowe wyniki I kwartału w historii Spółki. Potwierdzają one realność prognozy przyjętej na rok 2019 i poprawiają wskaźniki wyceny. Spółka jest w trakcie przeprowadzania publicznej oferty nowych akcji o wartości do 2,4 mln zł poprzedzającej debiut na rynku NewConnect. Warunki emisji prezentowane są na platformie CrowdConnect.pl, a zapisy przyjmowane są przez Emitenta do 10 maja.


 Plantwear S.A. w I kwartale 2019 r. wygenerował 1,97 mln zł przychodów, co jest wynikiem o 181% lepszym od wyniku osiągniętego w analogicznym okresie 2018 r. (0,7 mln zł). Nie tylko skala wzrostu przychodów wygląda imponująco. Bardzo istotne zmiany zaszły także w odniesieniu do rentowności – strata z I kwartału 2018 r. w wysokości 174 tys. zł zamieniła się w 186 tys. zł zysku w I kwartale 2019 r.

Te artykuły również Cię zainteresują




Szacunkowe dane finansowe* I kwartał
2018 2019
Przychody ze sprzedaży 703 000 zł 1 996 000 zł
Zysk/strata netto – 174 000 zł 186 000 zł

*dane nie podlegały badaniu przez biegłego rewidenta. Źródło: Emitent

Kluczowe znaczenie dla poprawy wyników miała bardzo dobra sprzedaż drewnianej biżuterii. Spółka wygenerowała z jej tytułu 1,06 mln zł sprzedając w omawianym okresie 22,3 tys. sztuk bransoletek, które zadebiutowały w ofercie w IV kwartale 2018 r. Potwierdza to utrzymywanie się bardzo wysokiego zainteresowania tą kategorią produktową przez klientów Emitenta.

W I kwartale 2019 r. Spółce udało się odwrócić negatywny trend w zakresie spadku sprzedaży zegarków (widoczny na przestrzeni ostatnich dwóch lat). Sprzedaż w ramach tej kategorii produktowej wzrosła rok do roku zarówno wartościowo o 50% (do 0,84 mln zł), jak i  ilościowo o 42,5% (do 2,3 tys. sztuk).

Produkt [PLN]* I kwartał
2018 2019
Drewniane zegarki 560 000 zł 844 000 zł
Drewniane okulary 98 000 zł 87 000 zł
Drewniane etui 13 000 zł 9 000 zł
Biżuteria z drewna 32 000 zł 1 056 000 zł
RAZEM 703 000 zł 1 996 000 zł

*dane nie podlegały badaniu przez biegłego rewidenta. Źródło: Emitent

Produkt [Sztuki] I kwartał
2018 2019
Drewniane zegarki 1600 2 280
Drewniane okulary 750 420
Drewniane etui 150 110
Biżuteria z drewna 640 23 320
RAZEM 3 140  26 130

*dane nie podlegały badaniu przez biegłego rewidenta. Źródło: Emitent

Cieszy nas bardzo pozytywny odbiór nowej kategorii produktowej, jaką są od IV kw. 2018 r. drewniane bransoletki. Zainteresowanie klientów jest cały czas bardzo wysokie, co tylko potwierdza, że wprowadzenie ich do oferty było słuszną decyzją – komentuje Wiktor Pyrzyk, Prezes Zarządu Plantwear S.A. Do tego zauważamy rosnące zainteresowanie zegarkami, w tym wprowadzonymi pod koniec ubiegłego roku modelami z serii Dusk & Dawn (łączącymi drewno i metal). Sądzimy, że ten trend  jeszcze przybierze na sile wraz z wprowadzeniem w tym roku nowych modeli w krótkich seriach. Wiemy, że klienci poszukują rzeczy unikatowych, które wzbogacą ich kolekcję, więc staramy się odpowiadać na ich potrzeby poszerzając ofertę – dodaje.

W omawianym okresie nieznacznie spadła natomiast sprzedaż drewnianych okularów i etui do telefonów (o 13% r/r), przy czym podobnie jak rok temu nie jest to kluczowa pozycja w ramach przychodów generowanych przez Emitenta (w I kwartale 2019 r. odpowiadały one łącznie za 5% przychodów, tj. 96 tys. zł).

W planach na ten rok mamy działania, które powinny pobudzić sprzedaż zarówno okularów, jak i etui – wyjaśnia Ewelina Bury, Wiceprezes Zarządu Plantwear S.A. W ramach drewnianych okularów chcemy wprowadzić okulary korekcyjne, dzięki czemu dotrzemy do nowych klientów. Nabyliśmy już niezbędny sprzęt do przygotowywania szkieł. Zmiany planujemy także jeżeli chodzi o etui. Mamy w zanadrzu prawdziwą niespodziankę, którą przedstawimy naszym klientom w najbliższych tygodniach. Powiem tylko, że całkowicie odświeżymy tę kategorię produktową – dodaje.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here