Naga Markets



Do gdyńskiego portu dotarł pierwszy pociąg operatorski PKP Cargo Connect, spółki z Grupy PKP Cargo, obsługujący trasę Warszawa – Gdynia – Warszawa. W kilkunastu kontenerach znalazły się polskie produkty eksportowane do Chin, podał przewoźnik.

Do gdyńskiego portu dotarł pierwszy pociąg operatorski PKP Cargo Connect

“Dzięki pociągom operatorskim gwarantujemy klientowi dowiezienie ładunku do punktu docelowego w określonym z góry czasie. I dlatego takie połączenia, zapewniające przewidywalność czasu dostawy, są bardzo popularne wśród klientów” – powiedział prezes PKP Cargo Connect Ivan Ružbacký, cytowany w komunikacie.

Intermodalny skład przewiózł żywność i wyroby przemysłowe – kontenery zostaną załadowane w Gdyni na statek i popłyną do Chin. Pociąg w powrotną drogę do Warszawy zabierze kontenery, które przypłynęły z Chin do terminala w porcie w Gdyni. W ten sposób zainaugurowane zostało kolejne połączenie operatorskie w ramach produktu Connect Operator. Będzie ono obsługiwane na początku dwa razy w tygodniu według stałego rozkładu jazdy, ale w przyszłości ta częstotliwość zostanie zwiększona z uwagi na spodziewany wzrost zainteresowania przewozami ładunków z i do polskich portów, zapowiada PKP Cargo.

“Atrakcyjny jest także czas przejazdu składu między Gdynią a terminalem PKP Cargo Connect w Warszawie przy ul. Marywilskiej, który wynosi ok. 7 godzin” – podkreśla spółka.

Te artykuły również Cię zainteresują

Pociągi operatorskie Connect Operator obsługują już połączenia m.in. na trasach Gdańsk – Gliwice – Piacenza oraz Małaszewicze/Brześć – Gliwice – Piacenza i Małaszewicze/Brześć – Gliwice – Gdańsk.

W Grupie PKP Cargo transporty intermodalne stanowią już ponad 15% pracy przewozowej, czyli dwukrotnie więcej niż kilka lat temu. Ten udział będzie na pewno rósł kosztem ładunków masowych. Dotyczy to zarówno rynku krajowego, jak i międzynarodowego, wskazano także w materiale.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W 2019 r. miała 4,78 mld zł skonsolidowanych przychodów.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here