Naga Markets



PKP Cargo lokomotywaPKP Cargo Terminale – spółka z Grupy PKP Cargo – podpisała umowy na modernizację i rozbudowę terminalu intermodalnego w Małaszewiczach wraz z zakupem wyposażenia, podało PKP Cargo. Planowany koszt całkowity projektu to ponad 30,6 mln zł netto. Podstawowe prace budowlano-montażowe w terminalu w wykona firma Transbet z Białej Podlaskiej.

PKP Cargo modernizuje swoje terminale

Umowa z tą spółką przewiduje przebudowę placu składowego i przeładunkowego, przedłużenie placu B wraz z instalacją odwodnienia, wydłużenie torów, przeniesienie rozjazdu, przeniesienie hali celno-garażowej oraz stacji trafo, a także budowę parkingu. Firma Cargotec Finland dostarczy terminalowi suwnicę kołową, a Instytut Pojazdów Szynowych ‘Tabor’ z Poznania nowoczesny ciągnik szynowo-kołowy do prowadzenia prac manewrowych przy obsłudze jednostek intermodalnych. Terminal wzbogaci się także o kolejny reachstacker do przeładunku kontenerów, który wyprodukuje Zeppelin Polska – czytamy w komunikacie.

Inwestycja w Małaszewiczach będzie realizowana w tym i przyszłym roku, a planowany koszt całkowity projektu to ponad 30,6 mln zł netto. Zadanie to otrzymało unijne dofinansowanie w wysokości ponad 12,8 mln zł w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, podano również.

Dzięki temu projektowi inwestycyjnemu znacznie usprawnimy proces obsługi pociągów intermodalnych i podniesiemy zdolności przeładunkowe Małaszewicz.To ma ogromne znaczenie dla podniesienia konkurencyjności Małaszewicz na Nowym Jedwabnym Szlaku, ale pośrednio pozytywnie wpłynie także na obsługę pociągów masowych – skomentował prezes PKP Cargo Terminale Jacek Rutkowski, cytowany w komunikacie.

Te artykuły również Cię zainteresują

Małaszewicze to największy terminal intermodalny w Grupie PKP Cargo, nazywany także bramą dla Chin do Unii Europejskiej, gdyż tędy przepływa największy strumień ładunków wysłanych drogą lądową z Azji Wschodniej do UE i w odwrotnym kierunku, przypomina spółka.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W 2019 r. miała 4,78 mld zł skonsolidowanych przychodów.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here