Naga Markets



PKP Cargo w korekcie do wsparcia 14,50 zł. Będzie kolejne odbicie? Kurs akcji spółki PKP Cargo, największego w Polsce przewoźnika kolejowego, spadał podczas wczorajszej sesji o około 0,92%. Akcje taniały o 0,14 zł co pozwoliło na osiągnięcie dziennego minimum przy 14,90 zł. Jest to przeciętny wynik na tle tracącego wczoraj 0,60% indeksu WIG20. Sesja odbyła się przy standardowych obrotach na tle wcześniejszych dni. Ostatecznie sesja zamknęła się na poziomie 15,12 zł. Obicie trwające od połowy marca doprowadziło już do zwyżki sięgającej 110%.

  • PKP Cargo planuje kolejne inwestycje
  • Kurs spółki nad lokalnym wsparciem
  • Korekta przebiega w łagodny sposób

Już 9 sesji w korekcie

Notowania spółki zaliczyły solidne odbicie w końcówce maja oraz na początku czerwca. Pretekstem do korekty, także na szerokim rynku stały się nowe ogniska zachorowań na koronawirusa, szczególnie w Chinach. Reakcja podażowa na rynkach giełdowych nie była jednak zbyt duża, co sugeruje spore nadzieje na powrót do wzrostów.

Podobne zachowanie kursu widać na PKP Cargo, gdzie impuls wzrostowy był o wiele dynamiczniejszy niż obecna korekta. Jeżeli na rynki wrócą nieco lepsze nastroje, wydaje się, że także silnie przecenione w ostatnich latach PKP Cargo, powinno na nowy ruch wzrostowy się załapać. Na razie cena oscyluje ponad czytelnym wsparciem.

pkp cargo 23.06.2020
Notowania PKP Cargo 23.06.2020

Kolejne inwestycje

PKP Cargo Terminale – spółka z Grupy PKP Cargo – podpisała umowy na modernizację i rozbudowę terminalu intermodalnego w Małaszewiczach wraz z zakupem wyposażenia, podało PKP Cargo. Planowany koszt całkowity projektu to ponad 30,6 mln zł netto. Podstawowe prace budowlano-montażowe w terminalu w wykona firma Transbet z Białej Podlaskiej.

Inwestycja w Małaszewiczach będzie realizowana w tym i przyszłym roku, a planowany koszt całkowity projektu to ponad 30,6 mln zł netto. Zadanie to otrzymało unijne dofinansowanie w wysokości ponad 12,8 mln zł w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, podano również. “Dzięki temu projektowi inwestycyjnemu znacznie usprawnimy proces obsługi pociągów intermodalnych i podniesiemy zdolności przeładunkowe Małaszewicz.

To ma ogromne znaczenie dla podniesienia konkurencyjności Małaszewicz na Nowym Jedwabnym Szlaku, ale pośrednio pozytywnie wpłynie także na obsługę pociągów masowych” – skomentował prezes PKP Cargo Terminale Jacek Rutkowski, cytowany w komunikacie.

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here