Naga Markets



PKP Cargo chce produkować wagony towarowe w Gniewczynie ŁańcuckiejPKP Cargo S.A. podpisało umowę zakupu majątku po dawnej Fabryce Wagonów Gniewczyna w Gniewczynie Łańcuckiej koło Przeworska na Podkarpaciu, poinformowało Ministerstwo Aktywów Państwowych (MAP). Spółka chce tu produkować wagony towarowe.

“Narodowy przewoźnik towarowy odkupił od słowackiej spółki Forespo 33 ha gruntów, na których stoją hale fabryczne o powierzchni 4 ha. W skład majątku wchodzi także 7,5 km torów. Wartość umowy to około 33 mln zł” – czytamy w komunikacie.



Przejęcie nieruchomości otwiera drogę do rozmów z potencjalnymi partnerami biznesowymi na temat zawiązania spółki. Kolejnym etapem będą inwestycje w odtworzenie majątku produkcyjnego i uruchomienie produkcji.

Prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz zapowiedział, że PKP Cargo będzie pierwszym klientem fabryki w Gniewczynie, gdyż w najbliższej przyszłości musi przystąpić do wymiany części taboru.

“Posiadamy około 55 tys. wagonów, ale w większości są to pojazdy liczące kilkadziesiąt lat. Zastąpimy je nowoczesnymi wagonami, o większej ładowności, co zapewni nam podniesienie zdolności operacyjnych, podniesienie efektywności i jakości usług dla klientów” – podkreślił Warsewicz.

Fabryka w Gniewczynie Łańcuckiej powstała w latach 50-tych XX wieku. Przez lata funkcjonowała w strukturach PKP jako Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Gniewczynie. Ze struktur PKP firma została wyłączona w 1991 roku i przekształcona kilka lat później w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa.

Zakłady trafiły potem do Programu Powszechnej Prywatyzacji i były zarządzane przez jeden z Narodowych Funduszy Inwestycyjnych. Zakład stopniowo jednak tracił miejsce na rynku. W 2001 roku NFI sprzedał fabrykę inwestorowi ze Słowacji, ale to nie uratowało zakładu. W 2014 roku ogłoszono upadłość firmy, a w 2015 roku została podjęta decyzja o likwidacji Fabryki Wagonów Gniewczyna.

Fabryka w Gniewczynie ma produkować wagony towarowe na rynek polski i zagraniczny.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W 2020 r. miała 4,08 mld zł skonsolidowanych przychodów.

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: kurs rubla | echo investment kurs | notowania lotos | akcje dino | co znaczy blik | notowania 11bit | dow jones notowania |



Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas

Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here