Naga Markets



PKO BP: Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła 5,5 mlnLiczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła rekordowe na polskim rynku bankowym 5,5 mln, podał PKO Bank Polski. Użytkownicy aplikacji mobilnej mogą teraz korzystać z trybu dark mode, ograniczającym ilość światła emitowanego przez ekran, podano także.

PKO BP przedstawia dane dotyczące liczby aktywnych aplikacji IPO

“Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła rekordowe na polskim rynku bankowym 5,5 mln. Jej użytkownicy posiadający smartfony z systemem Android uzyskali teraz możliwość wyboru dark mode, czyli zmiany sposobu wyświetlania ekranu z jasnego na ciemny. Popularność zyskuje też bankowanie za pomocą mówionych poleceń – od momentu uruchomienia Asystenta głosowego użytkownicy IKO przeprowadzili z nim ponad 540 tys. rozmów. Asystent głosowy w aplikacji PKO Banku Polskiego wspiera też osoby niewidome i niedowidzące – został dostosowany do współpracy z czytnikami ekranu Talkback (Android) i VoiceOver (iOS), po ich wykryciu aktywowany jest specjalny tryb zapewniający płynną obsługę głosową” – czytamy w komunikacie.

Te artykuły również Cię zainteresują


Fed nieco bardziej „jastrzębi”



PKO BP przypomina, że pierwszy milion aktywnych aplikacji został przekroczony w grudniu 2016 roku, potem co rok przybywało po kolejnym milionie, tak że na koniec września 2020 roku liczba ta przebiła poziom 5 mln. Na początku maja tego roku liczba ta wzrosła o kolejne 0,5 mln.

“5,5 miliona aktywnych aplikacji to liczba, z której jesteśmy dumni, ale też jest to dla nas zobowiązanie, żeby w dalszym ciągu rozwijać IKO i dostarczać użytkownikom nowe funkcje i udogodnienia. Cały czas ewolucyjnie udoskonalamy aplikację, wsłuchując się w głosy klientów. Ich dobre oceny i ich aktywność w IKO są dowodami, że bankowanie w smartfonie jest i będzie jednym z głównych filarów przekształcania się PKO Banku Polskiego w platformę technologiczną z usługami finansowymi” – skomentował dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych Łukasz Kuc, cytowany w komunikacie.

W ciągu ponad 8 lat użytkownicy wykonali za pomocą IKO 768 mln transakcji na łączną kwotę 212 mld zł. Od momentu uruchomienia IKO w marcu 2013 roku, użytkownicy logowali się do aplikacji w sumie prawie 3,4 mld razy.

“Najnowszym udogodnieniem w IKO jest wprowadzony właśnie tryb ciemny (dark mode). PKO Bank Polski jest pierwszym spośród banków na polskim rynku, który wprowadził taki tryb w aplikacji mobilnej. Jest to możliwość zmiany sposobu wyświetlania ekranu z jasnego na ciemny. Zamiast prezentować na ekranie smartfona teksty w ciemnych kolorach na jasnym tle, wyświetlane mogą być jasnokolorowe teksty na ciemnokolorowym tle” – czytamy dalej w komunikacie.

W ubiegłym roku użytkownicy logowali się do aplikacji rekordowe (w skali roku) ponad 1 150 mln razy, w porównaniu z rokiem 2019 to wzrost o 47%.

“W ostatnim czasie w aplikacji pojawiła się możliwość płacenia za autostrady, bez konieczności zatrzymywania się na bramkach, otwieranie konta ‘na selfie’ dla klientów indywidualnych, złożenia wniosku o założenie konta firmowego i jednocześnie rejestrację firmy w CEIDG oraz opcja zmiany konta na inny typ. Aplikacja umożliwia też wgląd do kont z innych banków – sprawdzenie stanu rachunków i historii operacji (usługa AIS w ramach open banking). IKO zyskało też swój charakterystyczny krótki sygnał dźwiękowy (jingiel), który jest przez użytkownika słyszany, kiedy otrzyma komunikat push” – wymieniono w materiale.

invest

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 381 mld zł na koniec 2020 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here