Naga Markets




Logo PKN OrlenPKN Orlen i Grupa PZU zamierzają utworzyć podmiot, który będzie świadczył usługi związane z szeroko pojętymi zakupami usług marketingowych i reklamowych. Spółki złożyły w tej sprawie formalny wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, podano w komunikacie.


PKN Orlen i PZU nie ujawniły szczegółów działalności operacyjnej nowej spółki, którą chcą powołać. Wskazały, że posiadanie wewnętrznych kompetencji do zakupu usług reklamowych wpisuje się w trendy światowe. Trend jest taki, że obecnie 78% marek tworzy własne wewnętrzne struktury tego typu, podczas gdy jeszcze w 2013 r. odsetek wyniósł 58%.

Więcej na ten temat oraz o sytuacji na wykresie obu spółek w porannym programie Comparic24.tv:

PKN Orlen podkreślił konieczność wzmacniania rozpoznawalności marek w ramach grupy. Dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej PKN Orlen Adam Burak podkreślił, że
Działamy globalnie, nasze produkty oferowane są w ponad 100 krajach na 6 kontynentach, a nasza detaliczna sieć sprzedaży działa nie tylko w Polsce, ale też w Niemczech, w Czechach i na Litwie, a od 2019 r. również na Słowacji. Przeniesienie kompetencji marketingowych, szczególnie w Internecie, wewnątrz grupy to przede wszystkim gwarancja spójności komunikacji.

Z kolei dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU Damian Ziąber zauważył, że reprezentowana przez niego spółka wciąż dąży do optymalizacji efektywności wydatków
reklamowych i marketingowych. Nowe przedsięwzięcie ma pokazać, że na działania marketingowe można patrzeć szerzej niż tylko w obszarze branży, w której się działa,
zaś łączenie budżetów marketingowych da efekty synergii, przede wszystkim kosztowej.

Spółki podały, że powołanie nowego podmiotu stanowi element pogłębiania współpracy strategicznej realizowanej już w obszarze PPK czy projektów CSR.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here