Naga Markets



PKN Orlen chce być kołem zamachowym, umożliwiającym innym polskim firmom zaistnienie na rynkach zagranicznych, poinformował członek zarządu ds. komunikacji i marketingu Adam Burak.

PKN Orlen planuje ekspansje polskich firm za granicę

Ekspansję polskich firm za granicę możemy rozpatrywać w kategorii czystego eksportu, który idzie nam całkiem nieźle, jak również w kategorii inwestycji zagranicznych, co jest zdecydowanie trudniejsze. Z naszego punktu widzenia zagrożeniem jest funkcjonowanie w świecie, w którym absolutnie dominują globalne korporacje. Jeśli nie wrzucimy piątego biegu i nie zaczniemy ich gonić, to prędzej czy później zostaniemy skonsumowani – powiedział Burak w trakcie panelu “Ekspansja zagraniczna polskich firm. Czy mamy szansę na globalne czempiony?” podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy.

Członek zarządu PKN Orlen zadeklarował, że płocki koncern, który już dziś obecny jest na 100 rynkach i generuje 60% przychodów z zagranicy, chciałby być kołem zamachowym umożliwiającym innym polskim firmom zaistnienie na rynkach zagranicznych, chociażby za pośrednictwem zagranicznych sieci stacji paliw Orlen.

W tym celu najpierw trzeba jednak zbudować solidne fundamenty na rynku krajowym. My zbliżamy się już do ‘szklanego sufitu’, mając niemal 100% rozpoznawalności i zdecydowanie najcenniejszą polską markę. Stąd także trwający proces konsolidacji wewnątrz kraju – dodał.

Jak ocenił zastępca dyrektora generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) Marcin Wroński, status krajowych czempionów rozpoznawalnych na zagranicznych rynkach mogą zyskać nie tylko największe firmy w rodzaju Orlenu.

Takie firmy jak Mlekovita czy Mlekpol również są rozpoznawalne na świecie, a mleko Łaciate jest chociażby hitem sprzedaży na rynku chińskim – powiedział.

Te artykuły również Cię zainteresują

Wtórował mu wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) Grzegorz Słomkowski.

Mało kto wie, że na przykład w krajach arabskich dość powszechnie do kawy podaje się polskie krówki zamiast ciasteczek – powiedział.

Według niego, z punktu widzenia inwestycji pandemia koronawirusa jest mimo wszystko jedynie incydentem.

Mamy spadek małych inwestycji, ale duże podmioty, z długoletnią perspektywą, nie wycofują się z projektów inwestycyjnych – podkreślił.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here