Naga Markets

Photon Energy [PEN], Kino Polska TV [KPL] – Gorące spółki dniaNa tle słabej czwartkowej sesji na warszawskim parkiecie pozytywnie odróżniał się Photon Energy. Spółka pokazała mocne wyniki za III kwartał bieżącego roku, co przyczyniło się do wzrostu notowań. Spółka odrobiła już 40% wcześniejszej przeceny. Obecnie kurs zmaga się z lokalnym oporem przy 14,30 zł. Jego wybicie może otworzyć drogę na tegoroczne maksima. Spółka w trzecim kwartale wypracowała 6,04 mln euro skonsolidowanego zysku netto wobec 1,44 mln euro straty rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 9,74 mln euro wobec 0,42 mln euro zysku rok wcześniej.

Zysk EBITDA wyniósł odpowiednio: 12,71 mln euro wobec 4,43 mln euro zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 35,42 mln euro w III kw. 2022 r. wobec 10,2 mln euro rok wcześniej. “Niezwykle dynamiczne otoczenie biznesowe, w którym obecnie funkcjonujemy wymaga od nas szybkich i zdecydowanych decyzji.





Lokalny opór 

Wierzymy, że nasze założenia biznesowe i koncentracja na rozwoju w perspektywie długoterminowej pozwolą nam skutecznie zaspokajać rosnący popyt na czystą energię słoneczną i usługi jej magazynowania” – skomentował prezes Georg Hotar, cytowany w komunikacie.

photon energy

Mocne spadki 

Na przeciwnym biegunie czwartkowej sesji znalazła się spółka Kino Polska TV. Telewizyjna firma pokazał wyniki za III kwartał, które nie spodobały się inwestorom. Kino Polska TV odnotowało 6,69 mln zł skonsolidowanego zysku netto co stanowi spadek aż o 39% r/r, przy 64,99 mln zł przychodów z umów z klientami (wzrost o 2% r/r). Skonsolidowany zysk EBIT w tym czasie spadł o 19% r/r do 10,31 mln zł. W okresie I-III kw. 2022 r. spółka miała 28,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto (spadek o 7% r/r) i 36,81 mln zł zysku EBIT (spadek o 1% r/r), przy 204,32 mln zł przychodów (wzrost o 12% r/r).

kino polska

“Negatywny wpływ na zaprezentowane wyniki finansowe grupy miały przede wszystkim wyższe koszty segmentu Zoom TV oraz większe pozostałe koszty operacyjne (wyższe różnice kursowe) w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. W analizowanym okresie największy wzrost wyników spośród wszystkich segmentów działalności grupy zanotowały kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne” – czytamy w komunikacie. Na wykresie w drastyczny sposób zanegowane zostało budowane w październiku odbicie.

XTB


Śledź nas w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>






Poprzedni artykułPodsumowanie obrotów GPW za październik 2022 – spore spadki r/r!
Następny artykułOponeo z 57% przeceną w ciągu ostatnich 12 miesięcy – zapiski giełdowego spekulanta
lukasz nowacki
Aktywny inwestor i spekulant od 2010 roku, głównie na rynkach akcyjnych i walutowych. Zwolennik prostych metod opartych o przewagę statystyczną. Autor licznych analiz, wywiadów i opracowań dla portalu Comparic.pl. Pomysłodawca i organizator odbywającego się od wielu lat konkursu Liga Traderów. Prelegent licznych konferencji dla inwestorów m.in. Ogólnopolskiej Konferencji Biznesu i Nowych Technologii NetVision, łódzkiej konferencji StratoTrade czy inicjatyw studenckich np. „Gry Giełdowej” Koła Naukowego Inwestor z Łodzi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here