Naga Markets



Pharmena miała 2,49 mln zł straty netto, 2,13 mln zł straty EBIT w I poł. 2021Warszawa, 27.08.2021 (ISBnews) – Pharmena odnotowało 2,49 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2021 r. wobec 2,68 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Strata operacyjna wyniosła 2,13 mln zł wobec 2,89 mln zł straty rok wcześniej.



Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 6,78 mln zł w I poł. 2021 r. wobec 4,37 mln zł rok wcześniej.

Udział sprzedaży krajowej stanowił 87% przychodu całkowitego, a eksport stanowił 13%. Sprzedaż krajowa wyniosła 5,93 mln zł i odnotowała wzrost o 78% r/r.

„Na osiągnięty wynik wpływ miały działania strategiczne sprzedażowo-marketingowe zapoczątkowane w 2020 r. i kontynuowane w 2021 r. zmierzające do rozwoju nowych kanałów dystrybucji i punktów sprzedaży dla nowych produktów i marek dedykowanych do różnych segmentów rynku (co było podyktowane m.in. obowiązującymi w 2020 roku obostrzeniami w tradycyjnych kanałach dystrybucji, zwłaszcza w kanale aptecznym, które znacząco ograniczyły sprzedaż produktów emitenta na rynku krajowym)” – czytamy w raporcie.

W I kw. 2021 roku została wprowadzona na rynek nowa marka Favorite Nature. W II kw. br. spółka powiększyła swoje portfolio produktów w kategorii „Hair Care” o dwie referencje pod marką dermena oraz wdrożyła nową markę Novaja posiadającą w ofercie przekrój produktów dedykowanych do wielu segmentów i wszystkich kanałów dystrybucji spółki, podano także.

„Uruchomienie w pierwszym kwartale bieżącego roku marki Favorite Nature przełożyło się w efekcie na niemal dwukrotny wzrost sprzedaży rok do roku w segmencie Hair Care. Nasze działania, w e-commerce i większy nacisk na marketing unikatowego składu naszych kosmetyków, przyniosły bardzo znaczące wzrosty sprzedaży. Chcemy dalej kontynuować ten pozytywny trend” – powiedział prezes Konrad Palka, cytowany w komunikacie.

Pandemia COVID-19 nie miała wpływu na wysokość osiągniętych przychodów w I półroczu 2021 r. Wynikało to z faktu, iż w 2021 nie obowiązywały już obostrzenia dotyczące handlu, podano dalej w raporcie.

invest

„Natomiast emitent identyfikuje wpływ pandemii COVID-19 na znaczący wzrost kosztów produkcji, co wynika z konieczności zamawiania droższych opakowań (przerwane łańcuchy dostaw z Chin) oraz wzrostu kosztów wytworzenia (na co wpływ ma wysoka inflacja oraz stale rosnące koszty pracy)” – wskazano.

„Mimo, iż w pierwszym kwartale 2021roku zaobserwowaliśmy migracje klientów z kanału aptecznego do drogeryjnego, spółka osiągnęła sprzedaż na rynku farmaceutycznym wyższą o 64,2% w stosunku do analogicznego okresu. Sprzedaż na rynku farmaceutycznym stanowiła 48% przychodu całkowitego. Sprzedaż w kanale drogeryjnym stanowiła 37% i osiągnęła wzrost 105% w stosunku do 2020 roku” – napisano także w raporcie.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2021 r. wyniosła 1,68 mln zł wobec 0,93 mln zł straty rok wcześniej.

Pharmena to spółka biotechnologiczna, której głównym obszarem działalności jest opracowywanie i komercjalizacja innowacyjnych produktów powstałych na bazie opatentowanej fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA. W 2019 r. przeszła na rynek główny GPW z NewConnect, gdzie była notowana od 2008 r.



Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas

Conotoxia

Obejrzyj również w Comparic24.tv:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here