Naga Markets



pgeKurs akcji spółki PGE, największej energetycznej firmy w Polsce, spadał podczas sesji z ubiegłego czwartku o około 4,61%. Akcje taniały o 0,19zł co pozwoliło na osiągnięcie dziennego minimum przy 4,05zł. Sesja odbyła się przy standardowych obrotach w porównaniu do ostatnich dni. Była to słaba sesja na tle indeksu WIG20, który tracił w piątek około 1,91%. Ostatecznie sesja zamknęła się na 4,45 zł. W sumie trwające od połowy marca odbicie przyniosło w maksymalnym punkcie około 90% wzrost notowań.

Finax
  • Kurs PGE spada o ponad 4%
  • Ważą się losy trwającego od połowy marca odbicia
  • Spółka tnie wydatki na reklamę

Kurs w rejonie 4 zł

Od ponad dwóch tygodni notowania spółki powoli spadają. Spadki odbywają się przy malejącym wolumenie. Pewna próba odbicia notowań miała miejsce podczas środowej sesji, jednak w kolejnych dniach kurs wrócił do spadków. Jeżeli minimum z tego dnia upadnie to zapewne dojdzie do test lokalnego wsparcia przy 3,60 zł. Gdyby i ten poziom upadł, byłby to już sygnał słabości i być może nawet powrotu do trendu spadkowego. Na razie jednak spadki są zbyt mało dynamiczne aby można było mówić o silnej reakcji podażowej. Wiele więc będzie zależało od nastrojów na szerokim rynku, jeżeli nasz parkiet nadal będzie odrabiał straty, to można przypuszczać, że silnie przeceniona energetyka także pójdzie tym śladem.

Te artykuły również Cię zainteresują




pge 27.04.2020
Notowania PGE 27.04.2020

Inwestuj z dźwignią na GPW w surowce, waluty, indeksy oraz spółki polskie oraz zagraniczne. Wszystko dzięki certyfikatom Turbo emitowanym przez ING N.V. Zdywersyfikuj swój portfel inwestycyjny i wybierz spośród 400 różnych certyfikatów. Dowiedz się więcej na temat certyfikatów dzięki Akademii ING.

Niższe wydatki na reklamę

Polska Grupa Energetyczna zdecydowała o zmniejszeniu o połowę wydatków na sponsoring. Oszczędności wyniosą 27 mln zł w 2020 roku. PGE zrezygnowała również z zaplanowanych na rok 2020 działań sponsoringowych, zarówno z uwagi na niemożność ich realizacji z powodu COVID–19, jak i z uwagi na analizę wartości wizerunkowej dla grupy. “Analiza projektów sponsorskich pod kątem ich zasadności i wartości wizerunkowej dla Grupy PGE została przeprowadzona w ramach zapowiedzianego przez Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej, przeglądu projektów prowadzonych w Grupie PGE pod kątem ich rentowności i efektywności” – dodano w komunikacie.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here