Naga Markets

PCF Group miał 13,72 mln zł zysku netto, 13,24 mln zł zysku EBIT w I kw. 2022 r.Warszawa, 31.05.2022 (ISBnews) – PCF Group odnotował 13,72 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2022 r. wobec 7,82 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 13,24 mln zł wobec 6,81 mln zł zysku rok wcześniej.



Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 50,35 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 30,87 mln zł rok wcześniej.

“W okresie pierwszych 3 miesięcy 2022 r. grupa realizowała cele strategiczne zdefiniowane przez zarząd jednostki dominującej, do których należały między innymi:

* kontynuacja prac produkcyjnych nad grami grupy – ‘Project Gemini’ oraz ‘Project Dagger’ oraz nad dalszym wsparciem deweloperskim i rozszerzeniem zawartości gry ‘Outriders’ pt. ‘Outriders Worldslayer’, który wydawca planuje wydać 28.06.2022 r.,

* dalsze umacnianie międzynarodowego charakteru studia i zespołu produkcyjnego People Can Fly oraz dalszy rozwój zespołów produkcyjnych grupy we wszystkich lokalizacjach poprzez zatrudnienie deweloperów z doświadczeniem w produkcji światowej klasy gier wideo. Intencją zarządu jest również rozbudowanie zespołu deweloperskiego działającego w Polsce poprzez pozyskanie do współpracy z grupą najbardziej utalentowanych deweloperów dostępnych na polskim rynku, którzy wesprą studio produkcyjne grupy w rozwijaniu projektów realizowanych przez grupę,

* dalszy rozwój PCF Framework (rozwijanego przez jednostkę dominującą własnego, unikalnego oprogramowania i narzędzi wykorzystywanych w procesie tworzenia gier opartych na technologii Unreal Engine) zarówno w kontekście rozwijania dotychczasowych modułów, jak i prac nad nowymi modułami, szczególnie w obrębie tzw. online services (tj. pakietu usług online […]), co pozwoli jednostce dominującej na rozwój kompetencji w obszarze gier wieloosobowych (multiplayer),

* pozyskanie nowego lub nowych zespołów produkcyjnych lub uruchomienie nowych studiów produkcyjnych grupy, lub też przejęcie podmiotów zajmujących się produkcją gier wideo. W tym zakresie grupa na bieżąco analizuje możliwości pozyskania nowego lub nowych zespołów deweloperskich, jak również możliwości uruchomienia nowych studiów produkcyjnych, lub też akwizycji podmiotów działających w branży produkcji gier wideo na potrzeby tworzenia przez grupę nowych IP” – czytamy w raporcie.

NED

Ponadto grupa kontynuowała prace rozwojowe nad nową grą z zamiarem jej wyprodukowania w modelu self-publishing (“Projekt Bifrost”), tj. przez grupę jako jej wydawcę, ze środków własnych, w oparciu o nowe prawa własności intelektualnej, które pozostaną własnością grupy. Grupa kontynuowała również prace koncepcyjne nad dwiema nowymi grami (“Projekt Victoria” i “Projekt Red”), które – w przypadku pozytywnej oceny przez spółkę ich potencjału biznesowego – mogłyby być realizowane przez grupę w modelu z wydawcą lub w modelu self-publishing, wskazano także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2022 r. wyniósł 11,64 mln zł wobec 4,42 mln zł zysku rok wcześniej.

PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter, który współpracuje z wiodącymi, międzynarodowymi wydawcami gier. Grupa PCF prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r.

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: benefit giełda | kernel giełda | livechat cena akcji | pge giełda | kurs lpp | biomed notowania | pzu gpw |



Śledź nas w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here