Naga Markets



Pandemia doprowadziła do drastycznego spadku popytu na żywność premiumŚwiatowy popyt na żywność premium, taką jak wołowina wagyu, tuńczyk i kawior drastycznie zmalał, po tym jak tysiące restauracji było zmuszonych to wstrzymania pracy, a konsumenci stali się ostrożniejsi.

  • W wielu państwach liczba miejsc w restauracjach spadła o 80% w związku z wymogami bezpieczeństwa.
  • Przedstawiciele branży zwracają uwagę na zmianę preferencji konsumentów, którzy częściej wybierają jedzenie w domu.
  • Firmy produkujące żywność premium walczą z niższym popytem przez korzystanie ze sprzedaży online.

Kryzys w sektorze producentów luksusowej żywności 

Podczas gdy niektórzy producenci żywności dla smakoszy zwracają się bezpośrednio do konsumentów, aby utrzymać się na powierzchni, inni zostali zmuszeni do zmniejszenia produkcji, ponieważ niektóre produkty straciły prawie połowę swojej wartości od początku roku.

To naprawdę jest okres, który wygląda na wojenny. – powiedział Jean-Marie Barillere, współprzewodniczący lobby producentów szampana CIVC.

Dane o rezerwacjach opracowane przez OpenTable, wykazały blisko 80% spadek rok do roku liczby miejsc w restauracjach w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Kanadzie, Australii, Irlandii i Meksyku.

Ludzie nie będą chcieli spróbować wina Chateau Petrus, homara czy kawioru pod szklanym kloszem. Jeśli zmusi się ludzi do jedzenia w tych warunkach, będą oni woleli chodzić na fast foody. – powiedział Michel Berthommier, dyrektor zarządzający Caviar Perlita w południowo-zachodniej Francji.

Zobacz również:Kurs ropy naftowej mocno spada w obawie o drugą falę pandemii

Spadający popyt już odbił się na cenach towarów luksusowych.

W Tokio cena najwyższej jakości kawałków wołowiny wagyu spadła o około 30% w porównaniu z rokiem wcześniej, cena tuńczyka – uważanego za najlepszy w Japonii – spadła w tym samym okresie o ponad 40%, podczas gdy ceny słynnych  „Earl’s melons” z Shizuoka spadły o 30%.

Cena akcji Australian Agricultural Company spadła o blisko 20% w ciągu ostatnich 4 miesięcy

Aby wypełnić lukę powstałą po zamknięciu restauracji, wielu producentów wysokiej klasy żywności próbuje dotrzeć do konsumentów bezpośrednio za pośrednictwem platform handlu online lub kierują więcej produktów na półki supermarketów.

Przyspieszamy nasze dostawy produktów do największych na świecie supermarketów, rzeźni dla smakoszy i bezpośrednio do konsumentów online – powiedział Hugh Killen, prezesnajwiększego notowanego na giełdzie producenta wołowiny w Australii, Australian Agricultural Company.

Wykres przedstawiający zmianę ceny akcji Australian Agricultural Company w ciągu ostatnich 6 miesięcy, źródło: tradingview.com

Autor poleca również:

 



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here