Naga Markets



Outsourcing – dlaczego jest potrzebny twojej firmieRzeczywistość, w której muszą odnaleźć się zarówno nowe i wciąż rozwijające się przedsiębiorstwa, jak i te znajdujące się na rynku już od wielu lat, jest wyjątkowo skomplikowana. Dlatego także prowadzenie firmy, która święci triumfy oraz pozostaje cały czas konkurencyjna, wymaga nieustannego rozwoju. Konieczne jest udoskonalanie wszystkich podejmowanych działań, poszukiwanie nowych, lepszych rozwiązań i profesjonalne podejście do każdego zadania. Jest to oczywiście związane również z koniecznością powiększania zasobów każdego rodzaju. Co w takim razie zrobić, żeby nie stać w miejscu, a przy tym optymalizować koszty? Odpowiedzią na to jest outsourcing. Nie bez powodu decyduje się na niego coraz więcej firm, widząc w nim szansę na podwyższenie jakości swoich usług lub produktów oraz realizowanie kolejnych celów.

Outsourcing – co to?

Wykorzystanie outsourcingu można zaobserwować w firmach w Polsce oraz za granicą coraz częściej. Termin ten składa się z trzech słów pochodzących z języka angielskiego outside – zewnętrzny, resource – zasoby oraz using – korzystanie. Tak naprawdę już znając to rozwinięcie, można dowiedzieć się, na czym polega opisywane zjawisko. Outsourcing definiuje się jako wykorzystywanie zasobów, czy to materialnych, czy niematerialnych, należących do specjalistycznej firmy zewnętrznej. Polega on zatem na przeniesieniu części zadań lub wybranego działu poza przedsiębiorstwo. Co niezwykle ważne, zleceniu na zewnątrz nie powinna ulec jego podstawowa działalność. Dlatego też najczęściej można spotkać się z outsourcingiem IT, księgowości oraz rachunkowości, szkoleń czy HR. Warto także wiedzieć, że outsourcing może być pełny, kiedy zlecamy na zewnątrz cały obszar lub selektywny, jeśli przekazujemy jedynie część aktywności.



Przedmioty outsourcingu

Jak już zostało wspomniane, najczęstszy w polskich przedsiębiorstwach jest outsourcing IT oraz księgowości i rachunkowości. Jest to jednak niewielki ułamek wszystkich możliwości. Co w takim razie może być przedmiotem outsourcingu? Tak naprawdę nie ma tutaj żadnych ograniczeń. Każda firma ma możliwość podjęcia samodzielnej decyzji co do tego, jakie działania przeniesie na zewnątrz i powinno zależeć to zarówno od jej potrzeb, jak i profilu. Należy jednak zawsze pamiętać o tym, że wszystkie decyzje powinny być dobrze przemyślane oraz być zgodne ze strategią i określonymi w niej celami. Kluczowe jest również dobranie przedsiębiorstwa, z którym zostanie podjęta współpraca. Przede wszystkim musi ono oferować specjalistyczne usługi na wysokim poziomie, który będzie spełniał pokładane oczekiwania i tym samym wiązał się z licznymi prowadzącymi do rozwoju korzyściami.

Pozytywy dla każdego przedsiębiorstwa

Rosnąca popularność outsourcingu nie wzięła się znikąd. Cały czas kolejni przedsiębiorcy zauważają liczne zalety tego zjawiska, decydując się przenoszenie coraz większej ilości działań poza firmę. Jedną z najważniejszych korzyści outsourcingu IT lub innego obszaru jest zredukowanie kosztów. Nie jest konieczne przeprowadzanie procesu rekrutacyjnego, szkoleń oraz inwestowania w coraz to nowsze technologie i systemy. Jednocześnie, wybierając do współpracy przedsiębiorstwo z wysoką renomą i dobrej jakości usługami, można mieć pewność, że jej pracownicy będą nie tylko sumienni, ale również doświadczeni. Dzięki temu poprawią funkcjonowanie twojej firmy przy koszcie niższym niż w przypadku zatrudnienia własnych pracowników i utworzenia nowego działu. Dodatkowo osoby, które już zatrudniasz, będą mogły skupić się na swoich najważniejszych zadaniach i na tym, co potrafią najlepiej, dzięki czemu szybko dostrzeżesz wzrost ich wydajności.

Artykuł powstał przy współpracy z Ngsolutions.pl

Artykuł partnera



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here