Naga Markets




Logo Open FinanceGrupa Open Finance S.A. odnotowała w I kwartale br. przychody na poziomie 84,8 mln złotych, 12% mniej w stosunku do analogicznego okresu roku 2018. W omawianym okresie koszty działalności operacyjnej nieznacznie spadły (do poziomu 89,6 mln zł), natomiast udział w zysku jednostek stowarzyszonych wyniósł 1,5 mln zł (-55% r/r).

W I kwartale 2019 roku Grupa zanotowała stratę netto w wysokości 4,4 mln zł (w analogicznym okresie 2018 roku Grupa wygenerowała zysk netto w wysokości 4 mln zł).

W omawianym okresie sprzedaż kredytów za pośrednictwem Open Finance była na niemal identycznym poziomie co w I kwartale ubiegłego roku i wyniosła 2,5 mld zł. Najmocniejszą stroną spółki pozostaje pośrednictwo w kredytach hipotecznych, których sprzedaż wyniosła 2,1 mld zł. W tym samym okresie
o 6% – do poziomu 257 mln zł – wzrosła sprzedaż kredytów gotówkowych, a wartość kredytów firmowych wyniosła 162 mln zł (-17% r/r). W segmencie produktów inwestycyjnych spółka pośredniczyła w sprzedaży produktów inwestycyjnych i ubezpieczeniowych o wartości 66 mln zł (- 20% r/r). Powyższe wolumeny miały bezpośredni wpływ na zrealizowane w okresie I kwartału 2019 roku przychody Open Finance z tytułu pośrednictwa finansowego w wysokości 74,7 mln zł, to 3% mniej w stosunku do analogicznego okresu 2018 roku.

– Intensywnie pracujemy nad zwiększeniem liczebności sieci i dotarcia naszych Ekspertów
do mniejszych miejscowości. Współpracujemy już z blisko 50 instytucjami finansowymi. Klientom dostarczamy najszerszą ofertę produktów oraz wsparcie w całym procesie kredytowym. W kolejnych miesiącach pozwoli nam to zwiększyć efektywność przychodów i zrównoważyć udział poszczególnych linii produktowych w portfelu. – mówi Joanna Tomicka – Zawora, Prezes Zarządu Open Finance i Home Broker.

W I kwartale 2019 roku spółka Home Broker pośredniczyła w sprzedaży 1 228 nieruchomości (652 na rynku pierwotnym i 576 na rynku wtórnym). Przychody spółki w tym okresie wyniosły 8,5 mln zł, co oznacza spadek o 51% w stosunku do tego samego okresu roku 2018. Strata netto spółki za pierwsze 3 miesiące roku 2019 wyniosła 3,1 mln zł.

Paradoksalnie w czasach dobrej koniunktury na rynku nieruchomości zmniejsza się zapotrzebowanie na usługi pośrednictwa w tym obszarze. Przy dużym popycie na mieszkania, Klienci sami podejmują się sprzedaży nieruchomości lub też są skłonni zapłacić niższą prowizję za usługę pośrednictwa. Podobnie deweloperzy, w okresie ożywienia mogą cieszyć się bezpośrednim zainteresowaniem Klientów, pozwala im to w większym zakresie realizować sprzedaż przez własne biura sprzedaży
i w związku z tym skłonni są płacić niższą prowizję pośrednikom.

– W Home Broker jesteśmy u progu uruchomienia nowego modelu biznesowego, który pozwoli nam powalczyć o odbudowanie pozycji na rynku pośrednictwa w obrocie nieruchomościami – mówi Joanna Tomicka – Zawora. Silnikiem napędowym dla Home Brokera będą wysokie stawki prowizyjne dla doradców oraz skuteczny marketing oferty dostępny dla Klientów i Deweloperów. Wkrótce będziemy szeroko komunikować na rynku nowe możliwości dostępne w Home Broker – dodaje Joanna Tomicka – Zawora.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here