Naga Markets



Omar Arnaout (XTB): Mamy nadzieję zostać czołowym brokerem akcji na świecie
Omar Arnaout, prezes XTB

Omar Arnaout, prezes XTB, opowiada o nowej globalnej kampanii marketingowej „Być jak José”, w której uczestniczy jeden z najlepszych managerów piłkarskich wszechczasów – José Mourinho. Dowiedz się, dlaczego XTB zdecydowało się zatrudnić nowego globalnego ambasadora marki.

  • José Mourinho, jeden z najlepszych menadżerów piłkarskich i dwukrotny zwycięzca Ligi Mistrzów UEFA, został nowym ambasadorem marki XTB
  • Dom maklerski ogłosił również wprowadzenie bezprowizyjnego handlu na akcjach i funduszach ETF do 100 tys. euro miesięcznie na platformie xStation
  • „Cieszę się, że będę mógł wspierać XTB w roli ambasadora przez najbliższe lata”, komentował Mourinho

Omar Arnaout (XTB) o współpracy z José Mourinho

Minęło kilka lat od ostatniej kampanii XTB z globalnym ambasadorem marki. Dlaczego zdecydowaliście się wrócić do tej koncepcji?

Omar Arnaout, CEO XTB: Marka XTB jest silnie rozpoznawalna na całym świecie i zdajemy sobie sprawę, jak ważną rolę w osiągnięciu tego celu odegrali nasi poprzedni ambasadorowie. W ciągu ostatnich kilku lat położyliśmy główny nacisk na inne obszary naszej działalności, takie jak rozwój technologiczny, zwiększenie naszej oferty produktowej i zdecydowaną optymalizację wielu naszych procesów.

Oczywiście będziemy nadal koncentrować się na tych obszarach, ale uważamy również, że teraz jest właściwy czas, aby rozpocząć współpracę z kolejnym ambasadorem naszej marki. Tym razem będzie to jeden z najbardziej utytułowanych trenerów piłkarskich w historii sportu, José Mourinho.

Mads Mikkelsen był aktorem, w 2020 roku nawiązaliście współpracę ze znanym trenerem piłkarskim. Czy czujesz, że świat futbolu lepiej współgra z XTB, czy też ten wybór był motywowany głównie czynnikami marketingowymi?

O.A.: Uważam, że istnieje wiele podobieństw między byciem odnoszącym sukcesy trenerem piłkarskim, a odnoszącym sukcesy traderem. Każdy z nich powinien mieć strategię, która daje większe prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu, niż porażki, ale także powinien być gotowy do dostosowania tej strategii do zmieniających się okoliczności.

Ważne są także dyscyplina i kontrola emocji. Podobnie jak w zarządzaniu drużyną piłkarską, w inwestowaniu każdy musi mieć świadomość ryzyka odniesienia porażki. Kluczowe jest wyciągnięcie wniosków z tego doświadczenia i powrót będąc silniejszym o tę wiedzę.

Dlaczego wybraliście José Mourinho na globalnego ambasadora XTB?

O.A.: Wybór José Mourinho na naszego nowego ambasadora był dla nas oczywistością. José jest zwycięzcą i uosabia wiele rzeczy, które spora część z nas chciałaby osiągnąć w swoim życiu. Jako firma codziennie ciężko pracujemy, aby zapewnić naszym klientom najlepszą jakość usług, wsparcie i technologię, tak aby mogli odnieść sukces.

Podobnie jak José, robimy wszystko, co w naszej mocy, aby być najlepszymi na świecie w tym, co robimy.

Czy globalna pandemia miała jakiś wpływ na kampanię z José Mourinho?

O.A.: Przygotowanie udanej kampanii marketingowej to długi i często trudny proces, a globalna pandemia z pewnością nie pomogła w ułatwieniu tego procesu. Z drugiej strony, dzięki zarówno José Mourinho jak i jego zespołowi, a także bardzo ciężkiej pracy naszego zespołu w XTB, byliśmy w stanie przygotować kampanię z najwyższej jakości materiałów bez większych opóźnień.

Na czym skupi się XTB podczas kampanii z José Mourinho?

O.A.: Nasz cel w ciągu ostatnich kilku lat nie zmienił się i nadal taki pozostanie – chcemy być jedną z największych firm brokerskich zarówno w Europie, jak i na świecie. Stale się rozwijamy; w tej chwili czekamy na uzyskanie licencji w Republice Południowej Afryki oraz w jednej jurysdykcji azjatyckiej, gdzie mamy nadzieję rozpocząć działalność w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Dodatkowo, choć od zawsze byliśmy znani z naszej oferty kontraktów CFD, to dwa lata temu zdecydowaliśmy się wprowadzić do naszej oferty prawdziwe akcje i fundusze ETF. Chcemy mocno rozwinąć ten obszar w ciągu najbliższych kilku lat i mamy nadzieję zostać czołowym brokerem akcji na świecie. Jest to jeden z powodów, dla których uruchomiliśmy naszą ofertę handlu akcjami bez prowizji. Wierzymy, że zostanie ona doceniona zarówno przez naszych obecnych, jak i nowych klientów.

Czy możesz podzielić się szczegółami na temat oferty 0% prowizji od obrotu prawdziwymi akcjami, którą właśnie wprowadził XTB?

O.A.: Od momentu gdy dwa lata temu XTB zaczęło oferować realne akcje i fundusze ETF, zainteresowanie naszą ofertą, jak i wolumeny obrotów rosły dynamicznie z miesiąca na miesiąc. Ten szybki rozwój zachęcił nas do doskonalenia oferty poprzez zapewnienie klientom możliwości inwestowania poprzez bezprowizyjne kupno i sprzedaż akcji do wartości 100 000 EUR miesięcznie.

Nasi klienci będą mieli możliwość inwestowania w akcje z 16 największych giełd świata, w tym NYSE, Borse Frankfurt i innych. Inwestorzy będą mieli dostęp do akcji i ETF-ów za pośrednictwem naszej autorskiej platformy handlowej xStation, która naszym zdaniem jest obecnie jedną z najlepszych platform transakcyjnych na świecie.

Jednym z filarów XTB jest technologia. Jakie są wasze plany w tej dziedzinie?

O.A.: W tej chwili XTB zatrudnia w swoim dziale IT ponad 120 osób, a rozwój technologiczny jest jednym z głównych powodów, dla których odnotowaliśmy tak dynamiczny wzrost w ostatnich latach. Trudno wyobrazić sobie naszą działalność bez dostępu do naszych własnych platform transakcyjnych i własnej technologii: xStation i xStation Mobile.

Potrzeby Klientów z roku na rok szybko rosną i musimy dbać o to, by rozwijać się w równie dynamicznym tempie, aby im sprostać. Istotnym aspektem naszego rozwoju jest również automatyzacja i optymalizacja wielu procesów, tak aby móc zapewnić naszym klientom usługi najwyższej jakości bez ograniczeń czasowych. Z biznesowego punktu widzenia bardzo ważne jest dla nas również podejmowanie decyzji w oparciu o technologię big data.

Jednym z kluczowych elementów naszego rozwoju w ostatnich latach są raporty dostarczane przez nasz zespół hurtowni danych, które pomagają nam podejmować bardziej przemyślane decyzje w każdym aspekcie naszej działalności. Krótko mówiąc, istnieje niezliczona ilość elementów, które dopracowaliśmy oraz ulepszyliśmy w ostatnich latach i które planujemy rozwijać w przyszłości.

Jednym z największych czynników wpływających na dosłownie wszystkie firmy jest koronawirus. Czy pandemia wpłynęła negatywnie na wasz biznes, czy raczej przesunął go do przodu?

O.A.: Jesteśmy firmą internetową świadczącą usługi online, więc pandemia nie wpłynęła negatywnie na naszą działalność. Z drugiej strony pandemia spowodowała bardzo dynamiczne ruchy rynkowe, które przyczyniły się do większego zainteresowania naszymi usługami, a także do wyższych wolumenów generowanych przez naszych klientów.

Te elementy pozwoliły nam podpisać więcej nowych rachunków w pierwszej połowie 2020 roku niż w ostatnich dwóch latach, oraz wygenerować najwyższe zyski w historii firmy.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here