Pogrom na rynku elektryków wywołał niedawno porównania do krachu giełdowego dot-comów dwie dekady temu. Podobnie jak ówczesna branża internetowa, branża pojazdów elektrycznych może pochwalić się firmami, w szczególności Teslą, które wyglądają na długoterminowych zwycięzców, ale składają się na nie także młode firmy, które mogą nie mieć gotówki na wyjście z kryzysu, a także gracze pośredni, tacy jak Lucid Group, Fiskera i Rivian Automotive, którzy dołożyli wszelkich starań, aby się przygotować i których los może zależeć od tego, jak potoczą się sprawy.
- Branża pojazdów elektrycznych ma również aspekty technologii szybkiego wzrostu — upadek dot-comów, a później boom, sugeruje, że silni gracze powinni sobie poradzić.
- Tesla może wygenerować dodatkowe 4 miliardy dolarów w tym kwartale.
- Partnerem artykułu jest międzynarodowy broker EXANTE. Sprawdź jego ofertę już teraz
- Weź udział w Lidze Inwestorów. Do wygrania Porsche i nagrody warte 750 tys. zł
Rynek stoi na rozdrożu!
Obecnie wydaje się, że gospodarka znajduje się w punkcie zwrotnym między zmniejszającymi się obawami o inflację a powszechnymi oczekiwaniami na recesję rozpoczynającą się w 2023 r. Rynek nie wie, jak zareagować na ruchy takie jak np. duże obniżki cen Tesli, najpierw w Chinach, a następnie 13 stycznia w Stanach Zjednoczonych i Europie.
Ronald Jesikow z Guggenheim Securities stwierdził, że może to obniżyć marże Tesli o 25% poniżej konsensusu z Wall Street i odciągnąć zyski od wszystkich konkurentów Tesli. Po drugiej stronie stoją optymiści, tacy jak analityk Wedbush, Dan Ives, którzy uważają, że to właściwy, agresywny ruch, aby przyspieszyć przejście na EV w obliczu niepewności makroekonomicznej.
Zobacz również: Bitcoin: Strach opuszcza rynek kryptowalut po raz pierwszy od 9 miesięcy
Co stanie się dalej – czy akcje producentów pojazdów elektrycznych odbiją, czy młode firmy, które potrzebują więcej funduszy, będą w stanie je zdobyć i czy sektor stanie się motorem do tworzenia miejsc pracy, na który liczył Waszyngton, uchwalając ustawę o redukcji inflacji zeszłego lata, obciążony ulgami podatkowymi dla pojazdów elektrycznych — zależy przede wszystkim od gospodarki, a po drugie od postawy rynków. W Stanach Zjednoczonych większość ekonomistów i dyrektorów generalnych uważa, że recesja jest prawdopodobna w tym roku, chociaż wzrosty rynkowe z ostatniego tygodnia mogą odzwierciedlać początki zmiany nastawienia inwestorów, którzy coraz bardziej wierzą w narrację o „miękkim lądowaniu” dla gospodarki.
|
Autor poleca również:
- Kiyosaki ostrzega po raz kolejny! “Kupuj Bitcoiny, złoto i srebro. Wysoka inflacja będzie trwała”
- Trader kupił Bitcoiny za 167 tys. USD i zarobił w kilka dni ponad 2,2 mln USD
- Prognoza kursu euro: dalszy wzrost do końca 2023 zapowiadany przez Barclays
Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: amica giełda | celon akcje kupno | notowania nasdaq | kryptowaluty ranking | kurs euro notowania | cd projekt akcje kupno | lotos akcje | polenergia giełda |