Naga Markets



blikBLIK, jedna z ulubionych metod płatności Polaków oraz AliExpress, międzynarodowa platforma  e-commerce, będąca częścią Alibaba Group zacieśniają współpracę. Pozwoli ona użytkownikom płacić BLIKIEM bezpośrednio na platformie podczas finalizacji zamówienia. Nowość pojawia się tuż przez startem letniej wyprzedaży, która rozpoczyna się 10 czerwca na stronie AliExpress oraz  w aplikacji mobilnej platformy.

BLIK i AliExpress zacieśniają współpracę

Współpraca z AliExpress i AliPay (operator płatności) ma wzmocnić pozycję BLIKA jako najszybciej rozwijającej się metody innowacyjnych płatności mobilnych w Europie.

– Nasza strategia rozwoju zakłada, że BLIK jest dostępny jako metoda płatności dla swoich użytkowników wszędzie tam, gdzie robią zakupy – dotyczy to polskich serwisów oraz międzynarodowych sklepów internetowych. AliExpress to dla nas ważny partner, wierzymy, że użytkownicy BLIKA będą zadowoleni z możliwości płacenia nim bezpośrednio na stronie międzynarodowej platformy zakupowej AliExpress – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

– W ciągu ostatnich lat z zainteresowaniem obserwujemy rozwój BLIKA na polskim rynku i wierzymy, że współpraca z AliExpress pozwoli mu stać się europejskim liderem innowacyjnych płatności mobilnych – mówi Gary Topp, Dyrektor Regionu Europy Centralnej i Wschodniej oraz Szef Międzynarodowych Partnerstw Płatniczych w AliExpress.

Polski rynek staje się coraz ważniejszy dla AliExpress z uwagi na rosnącą popularność zakupów  w Internecie. Według danych Gemius, AliExpress stał się najczęściej odwiedzaną platformą zakupową w okresie przedświątecznym 2019 roku. Klienci korzystają głównie z aplikacji mobilnej AliExpress, gdzie obecnie mogą zapłacić BLIKIEM, preferowaną formą płatności. Dla AliExpress to kolejny krok  w kierunku wzmacniania pozycji na polskim rynku. W ubiegłym roku platforma rozpoczęła współpracę z InPost, dzięki której polscy klienci mogą odbierać zamówienia bezpośrednio w paczkomatach.

– Kontynuacja prac nad ulepszaniem doświadczeń naszych klientów to kluczowe założenie strategiczne rozwoju w Polsce. Współpraca z BLIKIEM pozwoli zapewnić naszym użytkownikom szybkie i bezpieczne płatności podczas finalizowania zamówienia na AliExpress – dodaje Gary Topp.

BLIK pojawia się jako jedna z możliwych form płatności podczas finalizowania zamówienia. Na stronie płatności wystarczy wpisać kod BLIK i zaakceptować w swojej aplikacji bankowej. Wkrótce wprowadzone zostanie także rozwiązanie One Click BLIK, dzięki któremu przy kolejnych zakupach nie będzie już konieczne wpisywanie kodu BLIK, a jedynie zatwierdzenie płatności w aplikacji bankowej. Wcześniej klienci mogli wybrać BLIKA na AliExpress w ramach różnych sposobów płatności realizowanych za pośrednictwem Przelewy24 lub PayU.

W pierwszych trzech miesiącach 2020 roku Polacy skorzystali z BLIKA blisko 78 milionów razy, z czego 57,5 miliona stanowiły transakcje w Internecie. Według danych Narodowego Banku Polskiego za ostatni kwartał 2019 roku, BLIK jest już bisko dwukrotnie chętniej wykorzystywany niż karty płatnicze, a z kwartału na kwartał ta różnica się powiększa.

– Użytkownicy doceniają łatwość realizacji transakcji BLIKIEM, a także to, że nie muszą pozostawiać w serwisach internetowych żadnych wrażliwych danych. Płatność BLIKIEM wymaga tylko podania kodu i potwierdzenia płatności w aplikacji mobilnej banku – dodaje Magdalena Kubisa, dyrektor do spraw rozwoju w Polskim Standardzie Płatności.

Letnia wyprzedaż na AliExpress rozpoczyna się 10 czerwca w aplikacji mobilnej oraz na stronie internetowej. Będzie to świetna okazja do wypróbowania nowej metody płatności dostępnej bezpośrednio podczas finalizacji zamówienia.

Zobacz również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

Poprzedni artykułKurs franka (CHF/PLN) rośnie o 5 groszy! Złoty w dół, euro, dolar i funt zyskują
Następny artykułEko-obligacje przepustką dla euro do silniej pozycji na świecie
Krzysztof Kamiński redaktor Comparic.pl
Wiedzę z zakresu inwestowania oraz produktów finansowych zgłębiał na studiach ekonomicznych, a jej praktyczne zastosowanie zdobywał na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Uczestnik obrotu na największych rynkach giełdowych świata – NYSE, NASDAQ i LSE. Specjalista rynku kontraktów terminowych na surowce, głównie ropy WTI oraz złota. Autor strategii Wide View Strategy (WiViSt), którą doskonalił zgodnie z maksymą „Tnij szybko straty, pozwól zyskom rosnąć”. Zwolennik analizy technicznej. Sukces w inwestycjach zapewnia mu chłodne podejście do analizy wykresów połączone z konsekwencją i żelaznymi zasadami zarządzania kapitałem. W trakcie swej kariery na rynkach finansowych dzielił się swoim doświadczeniem z inwestorami jednego z największych brokerów Forex na świecie. Redaktor telewizji internetowej Comparic24.tv, odpowiedzialny za prowadzenie programów informacyjnych oraz poświęconych tematyce szeroko pojętego tradingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here