Naga Markets



bitcoinCzy tokeny społecznościowe – lub tokeny wspierane reputacją osoby, marki lub danej społeczności – zyskują na popularności i będą przedmiotem nowej bańki spekulacyjnej?

  • Rynek blockchaina prężnie się rozwija.
  • Czy kolejny hype będzie dot. tokenów społecznościowych i celebryckich?

Tokeny sportowców, artystów i celebrytów

Tokeny społecznościowe różnią się nieco od tokenów, jakie już znamy. W założeniu oparte byłyby na myśleniu, że można oddać wartość danej marki czy osoby w świecie cyfrowym.

Już teraz na rynku mamy tzw. niewymienialne tokeny (NFT), które najczęściej dot. np. sportowców, drużyn czy społeczności. Także influencerzy coraz częściej emitują własne tokeny, aby zaoferować je jako nagrody lub sprzedać.

Artystka Laura Driskill prowadzi popularny kanał na Instagramie i tworzy filmy z Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR), które pomagają w relaksacji i dobrym śnie. Stworzyła teraz własny token społecznościowy ERC-20 o nazwie TINGLE, który umożliwia jej obserwatorom kupowanie jej produktów.

“Pieniądze społecznościowe”

Inny przykład? Zdobywca nagrody Grammy, artysta RAC, znany również jako André Allen Anjos, właśnie ogłosił powstanie swojego tokenu stworzonego we współpracy z Zorą, platformą dla artystów, twórców i marek. Token zostanie przekazany subskrybentom różnych powiązanych platform i użyty do odblokowania dostępu do różnych korzyści i ekskluzywnych treści. RAC stwierdził, że “kryptowaluty umożliwiają społecznościom uchwycenie wartości”, jaką te tworzą.

Startup z siedzibą w Nowym Jorku, Roll, poszedł o krok dalej, oferując emitowanie markowych tokenów cyfrowych opartych na Ethereum lub „pieniędzy społecznościowych” dla znanych twórców. Obecnie w Roll dostępnych jest około 160 tokenów społecznościowych, a ich liczba rośnie, ponieważ wszyscy – od raperów po gwiazdy NBA i przedsiębiorców – eksperymentują z najnowszą metodą zarabiania na treści.

Nowa bańka?

Czy więc nowa bańka w przestrzeni kryptowalut będzie miała miejsce na tym poletku? Mieliśmy już przecież hossę na ICO, a niedawno na DeFi (która chyba jeszcze trwa), może więc kolejnym krokiem będzie wyjście do mas i emitowanie tokenów, które oddają wartość znanych person. Fanki Kim Kardashian, które wykupują torebki i ubrania, które nosi ich idolka, mogą zapragnąć posiadać tokeny tej znanej skandalistki. A może fani gwiazd rocka będą chcieli posiadać tokeny swoich ulubionych muzyków, które dadzą im dostęp np. do niepublikowanych dotąd nagrań? Możliwości generowania popytu na tokeny społecznościowe jest wiele…

Autor poleca też:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here