Naga Markets



Noctiluca nie zwalnia tempa. Spółka pozyskała kolejne 3,5 mln zł w ramach rundy pre-IPO Noctiluca, dynamicznie rozwijająca się spółka technologiczna z branży wyświetlaczy, w związku ze stale wzrastającą liczbę partnerów i realizowanych projektów dokonała skokowego wzrostu w ostatnim półroczu. Spółka otworzyła własny dział B+R w Korei, zwiększyła 5-krotnie moce produkcyjne toruńskiego laboratorium.

  • Spółka zakończyła z nadsubskrypcją prywatną emisję akcji – Noctiluca pozyskała w ramach pre-IPO kolejne 3,5 mln zł.
  • 5-krotnie zwiększyła moce produkcyjne laboratorium w Toruni oraz otwarła włąsny dział B+R
  • Gościem redaktora Comparic24.tv Marcina Podlackiego, jest Mateusz Nowak, Dyrektor Rozwoju Biznesu w Noctiluca



Noctiluca pozyskała kolejne 3,5 mln zł w ramach rundy pre-IPO

Spółka zacieśniła również współpracę z najważniejszymi instytutami badawczymi z Niemiec (KIT i FEP), zaczęła realizować projekt z ITRI tj. najważniejszą agencją rozwoju wysokich technologii i przemysłu na Tajwanie oraz podpisała umowę MTA z Japońskim koncernem chemicznym. Ponadto, z nad subskrybcją zakończyła prywatną emisję akcji, pozyskując w ramach pre-IPO kolejne 3,5 mln zł.

Noctiluca to jeden z trzech czołowych graczy na świecie rozwijających technologię emiterów OLED nowej generacji, czyli związków chemicznych w postaci „proszku”, które są najważniejszym elementem wyświetlaczy (telewizorów, monitorów, smartfonów, tabletów, urządzeń wearables czy urządzeń VR) oraz źródeł światła (lampy). Spółka pracuje nad emiterami trzeciej i czwartej generacji, tj. wykazującymi właściwości TADF (ang. Thermally Activated Delayed Fluorescence, Termicznie Aktywowana Opóźniona Fluorescencja) i hiperfluorescencję.

Noctiluca pozyskała 3,5 mln zł z prywatnej emisji akcji w ramach ostatniej transzy rundy pre-IPO. Mimo braku promocji oferty, zainteresowanie inwestorów ponownie znacznie przekroczyło aktualne zapotrzebowanie Spółki. Na miesiąc przed formalnym ogłoszeniem rundy Spółka zamknęła przyjmowanie zgłoszeń związanych z chęcią objęcia akcji, ponieważ suma zapisów przekroczyła ponad dwukrotnie zakładane do pozyskania 3.5 mln zł. W ramach emisji Spółka została dokapitalizowana przez ok. 60 nowych  oraz 20 obecnych akcjonariuszy, którzy zwiększyli swoje inicjalne zaangażowanie.

– Cieszy nas zaufanie i zaangażowanie akcjonariuszy, szczególnie fakt wysokiego zainteresowania dokapitalizowywaniem Spółki przez obecnych inwestorów. Zakładaliśmy, że zainteresowanie ofertą akcji Noctiluca może być duże, jednak fakt uplasowania rundy z ponad dwukrotną nadsubksrypcją na miesiąc przed formalnym ogłoszeniem emisji znacznie przekroczył nasze oczekiwania. Łącznie w ramach rund pre-IPO Spółka pozyska ok. 8,8 mln zł od ok. 100 inwestorów i celem jest jak najszybszy debiut na NewConnect. Posiadamy duży, rozproszony i zmobilizowany akcjonariat, zdecydowany na długoterminową inwestycję. – komentuje Michał Chabowski, członek zarządu Rubicon Partners Ventures, funduszu będącego inwestorem w Spółce i koordynatorem zrealizowanych emisji akcji.

W związku z planowanym komercyjnym wdrożeniem autorskiego emitera OLED trzeciej generacji (TADF) o zielonej barwie oraz stale wzrastającą liczbą partnerów (np. podpisanie umowy MTA z japońskim koncernem chemicznym) Spółka podjęła decyzję o zwiększeniu mocy produkcyjnych toruńskiego laboratorium oraz rozbudowie zespołu badawczego-rozwojowego poza Polską.  Pod koniec czerwca Noctiluca rozpoczęła współpracę z Uniwersytetem KyungHee w Seulu, czołowym dla rozwoju technologii OLED uniwersytetem w Korei wraz z którym zbudowała zespół badawczo-rozwojowy. W jego skład wchodzą m.in.: prof. JangHyukKwon, który przez wiele lat był zawodowo związany z Samsungiem, oraz dr inż. Raju Ramchandra Lampande, współpracujący w przeszłości m.in. z LG.

Koreańskie laboratorium specjalizować się będzie w tworzeniu urządzeń OLED (diod i paneli) oraz testowaniu ich właściwości pod kątem wdrożenia w przemyśle. Są to kompetencje komplementarne do posiadanych przez chemików-organików zlokalizowanych w Toruniu, które pozwolą na dalsze przyśpieszenie procesu komercjalizacji.

invest

Poszerzenie zespołu i zwiększenie mocy produkcyjnych to kolejny kamień milowy na drodze do wdrożenia naszych autorskich rozwiązań. Dzięki unikalnym kompetencjom technologicznym i biznesowym konsekwentnie zbliżamy się do wdrożenia emiterów OLED trzeciej generacji, co będzie stanowiło przełom w rozwoju technologii i naszej firmy. Już teraz znacząco zwiększyliśmy moce produkcyjne, a w najbliższym czasie zamierzamy osiągnąć kolejny skokowy wzrost możliwości naszego laboratorium poprzez dosprzętowienie, sfinansowane z kapitału pozyskanego z ostatniej emisji – komentuje Mariusz Bosiak, CEO Noctiluca.

Dowodem na potencjał komercjalizacji technologii Noctiluca jest m.in. niedawne podpisanie umowy typu MTA (ang. Material Transfer Agreement) z jednym z japońskich koncernów chemicznych, który chce testować materiały Spółki pod kątem ich dalszej dystrybucji i stosowania w swoich spółkach zależnych.

– MTA z biznesowego punktu widzenia oznacza formalne wejście we współpracę , tj. formalne rozpoczęcie testów emiterów przez partnera i wejście w wielomiesięczne rozmowy biznesowe. Standardowo potencjalne efekty takiej współpracy są możliwe do osiągnięcia w perspektywie 12-18 miesięcy.Jest to jednak etap rozmów biznesowych, którego nie osiąga ponad 90%technologicznych spółek – krok do którego nie dochodzi w przeważającej większości relacji startup-korporacja.Zgodnie z zapisami umowy nie mogę ujawnić nazwy naszego partnera, ale z satysfakcją informuję, że wchodzi w skład grupy, która jest jednym z największych globalnie producentów samochodów i autobusów oraz komponentów do elektroniki użytkowej – zaznacza Mateusz Nowak, CCO Noctiluca.

Według szacunków Display Supply Chain Consultants (DSCC) rynek OLED jest wart obecnie ponad 34 miliardy dolarów i rośnie w tempie 26% rocznie. Noctiluca wymieniana jest jako jeden zliderów branży wraz z globalnymi graczami takimi jak: Idemitsu (kapitalizacja ponad 630 mln USD), CYNORA (wycena ponad 200 m USD), Kyulux (pozyskane ponad 80m USD, wycena ponad 250 m USD) i Universal Display Corporation (kapitalizacja ponad 11.2 miliardów USD na Nasdaq).

Autor poleca również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: euro pln | develia gpw | echo investment cena akcji | kurs euro złoty | polenergia akcje kupno | pkn orlen akcję | polenergia akcje opinie |



Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas

Conotoxia

Obejrzyj również w Comparic24.tv:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here