Naga Markets



nike
Źródło: unplash.com/@usama_1248

Jeden z największych producentów obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych może przygotowywać się do wkroczenia na terytorium fikcyjnego wszechświata określanego mianem Metaverse. Pierwsze pomysły na eksperymentowanie z ‘’cyfrowymi przedmiotami’’ zawitały w głowie tej marki już w 2019 r. wtedy to ubiegała się ona o patent na tokenizację butów w standardzie ERC-721. Z kolei w październiku br. Nike złożyło aż 7 wniosków o ochronę swoich znaków towarowych w przypadku dóbr wirtualnych.

Nike dołączy do Metaverse?

W ciągu ostatnich 2 lat tokeny niewymienialne (NFT) przeżyły prawdziwy boom pod względem wzrostu popularności. Kwoty, za jakie zostały sprzedane niektóre wirtualne ‘’przedmioty’’, sięgały często milionów dolarów! Nic dziwnego, że coraz więcej marek zaczęło myśleć nad tym, w jaki sposób same mogłyby wykorzystać potencjał drzemiący w tym rynku.



Pojęciem budzącym obecnie równie dużą ciekawość staje się Metaverse. Poniekąd swój udział ma w tym Facebook, który poinformował niedawno o swoich planach związanych z przeniesieniem naszej rzeczywistości do świata wirtualnego. Jest to nic innego, jak fikcyjna przestrzeń, w której przy użyciu nowych technologii można prowadzić swoje drugie życie.

Geneza nazwy Metaverse wywodzi się z powieści science fiction autorstwa Neala Stephensona zatytułowanej „Zamieć”. Pisarz przedstawia w niej świat, w którym ludzie przy użyciu avatarów wkraczają w wirtualną rzeczywistość – spotykają się, biorą udział w imprezach itp. Podobna wizja ukazana została później w filmie Player One.

Możliwością uczestnictwa w takim świecie interesuje się nie tylko gigant mediów społecznościowych. Znany producent obuwia i odzieży sportowej również poczynił w tym kierunku pewne kroki. W ubiegłym miesiącu firma Nike złożyła aż 7 wniosków do amerykańskiego urzędu patentowego, aby chronić swoje znaki towarowe w przypadku dóbr wirtualnych oraz powiązanych z nimi usług handlowych i rozrywkowych. 

Inną poszlaką wskazującą na to, że marka ta chce zagłębić się w tę przestrzeń, jest umieszczenie wzmianek o Metaverse w opisach stanowisk przez kilku pracowników tej firmy. W październiku br. Nike opublikowało także 2 oferty pracy skierowane do projektantów wirtualnego obuwia oraz innych ‘’materiałów’’ cyfrowych.

Rola NFT w wirtualnym świecie

Tokeny niewymienialne pozwalają na potwierdzenie autentyczności cyfrowych przedmiotów. Tego typu ”elementy” są niemożliwe do podrobienia, ze względu na przypisanie im indywidualnych cech oraz umieszczenie ich na blockchainie. 

NFT to nie tylko cyfrowe obrazki tworzone przez artystów bądź znane osobowości. Bez względu na to, czy odzwierciedlają one chwile z czyjegoś życia, wirtualne przedmioty, bądź postacie, ich wartość zależna jest od tego, kto je wydaje. Kolekcjonerzy wykazują o wiele większe chęci do nabycia tokenów związanych z silną marką albo znanym influencerem niż zupełnie przypadkową osobą.

W kryptowaluty możesz inwestować między innymi z brokerem Plus500. Załóż darmowe konto i zacznij trading jeszcze dzisiaj! 

invest

CHCĘ HANDLOWAĆ KRYPTOWALUTAMI

Można przypuszczać, że Nike zastrzegając slogan ,,Just Do It’’,  logo ,,SNKRS” , ,,Air Jordan” „Jumpman” i ,,swoosh Nike” w kontekście dóbr wirtualnych może myśleć o tym, by w przyszłości wypuścić jakąś wirtualną kolekcję właśnie w cyfrowym świecie. Choć marka ta nie wydała w tej sprawie żadnego oficjalnego oświadczenia, w przeszłości dysponowała ona podobnymi planami. Obejmowały one możliwość wydania tokenów w standardzie ERC-721 i przypisanie ich do wybranych par butów.

Gigant odzieży i obuwia sportowego mógłby czerpać z NFT znaczne korzyści finansowe. Jedną z możliwości byłoby umieszczenie swoich produktów w grach opartych na blockchainie, tj. robiły to dotychczas inne brandy np. Formuła 1. 

Autor poleca również:



Chcesz wrócić na stronę główną? Kliknij >>


Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>


Conotoxia



Obejrzyj również w Comparic24.tv:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here