Naga Markets



Netia miała 13,52 mln zł zysku netto, 112,18 mln zł EBITDA w I kw. 2021 r.Netia odnotowała 13,52 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2021 r. wobec 13,42 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Netia przedstawia swoje wyniki finansowe

Zysk operacyjny wyniósł 19,88 mln zł wobec 16,64 mln zł zysku rok wcześniej.

Te artykuły również Cię zainteresują




Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 324,29 mln zł w I kw. 2021 r. wobec 323,12 mln zł rok wcześniej.

Zysk EBITDA w I kw. 2021 wyniósł 112,18 mln i był wyższy o 5% r/r, a jednocześnie o 2% niższy kw/kw. Tym samym marża EBITDA wzrosła w stosunku do I kw. ub.r. z 33,2% do 34,6%, podano w komunikacie.

“Wyniki finansowe i operacyjne Grupy Netia w pierwszych trzech miesiącach 2021 roku uznaję za co najmniej zadowalające. Kolejny kwartał z rzędu odnotowaliśmy wzrosty we wszystkich kluczowych rodzajach usług, zarówno na rynku B2B, jak i B2C. W rozwój obu segmentów konsekwentnie inwestujemy i mamy silne, dobrze zorganizowane zespoły, które znakomicie wypełniają postawione przed nimi cele” – powiedział prezes Andrzej Abramczuk, cytowany w komunikacie.

Przychody w segmencie B2B wyniosły w I kw. 2021 r. 181 mln zł (-1% kw/kw i +1% r/r). Na zmianę wysokości przychodów w segmencie B2B w stosunku do IV kw. 2020 r. złożyły się przede wszystkim niższe przychody z głosowych usług hurtowych. Dzięki konsekwentnym inwestycjom i rozwojowi kompetencji w zakresie usług ICT oraz realizacji dużych kontraktów w segmencie korporacyjnym, spółka zamortyzowała spadek przychodów z części usług tradycyjnych, osiągając wzrost przychodów w stosunku do I kwartału 2020 roku. Na koniec marca 2021 r. już ponad 1 250 klientów segmentu B2B korzystało w zaawansowanych usług ICT z linii NetiaNext, zaznaczono

Przychody przypisane do segmentu B2C wyniosły w I kw. br. 138 mln zł (bez zmian kw/kw, -1% r/r). Jednocześnie liczba świadczonych usług (RGU), przypisanych do segmentu B2C wyniosła 1,388 mln co oznacza utrzymanie poziomu z końca 2020 r. i 1 % wzrost w stosunku do I kw. 2020 r.

W segmencie B2C Netia odnotowuje kontynuację pozytywnych trendów w przypadku usług, świadczonych na bazie sieci własnych, zwłaszcza zmodernizowanych do standardu gigabitowego. Spadki liczby świadczonych usług są natomiast “zasługą” tradycyjnych usług głosowych (-14 tys.) i usług dostępu do internetu, świadczonych na bazie dostępu regulowanego (-7 tys.). Dzięki dynamicznemu wzrostowi nowej sprzedaży usług dostępu do internetu (+13% r/r), liczba świadczonych przez Netię usług dostępu do internetu wzrosła o 2 tys. i na koniec marca 2021 wyniosła 574 tys. Już 78% (+5 pkt proc. r/r) obsługiwanych jest na sieciach własnych (dla usług B2C ogółem ten wskaźnik wynosi 62%, co oznacza wzrost o 4 pkt proc. r/r), wynika także z materiału.

invest

Na koniec marca 2021 r. Grupa Netia obejmowała zasięgiem dostępu do internetu o prędkości do 1 Gb/s 1,76 mln gospodarstw domowych. W ciągu ostatnich 12 miesięcy penetracja usługami na sieciach zmodernizowanych wzrosła o ponad 2,5 pkt proc., podała spółka.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2021 r. liczba usług TV, przypisanych do segmentu operacyjnego B2C wzrosła o kolejnych 10 tys. i na koniec marca wyniosła 289 tys. W ciągu roku liczba usług TV, przypisanych do segmentu B2C Netii wzrosła o 16%, zaś tylko w I kw. 2021 nowa sprzedaż była o 15% wyższa niż w I kw. 2020 r., podkreślono.

Początek 2021 roku. był też okresem, w którym Grupa Netia kontynuowała trend wzrostowy w zakresie liczby (abonamentowych) usług mobilnych (+ 2 tys., łącznie 166 tys. usług, co oznacza 11 proc. wzrostu w ciągu 12 miesięcy).

Nakłady inwestycyjne (capex) Grupy Netia w I kw. 2021 r. wyniosły 79 mln zł, i były o 5 mln zł wyższe niż w I kw. 2020 r. Największą wagę i przyczyną ogólnego wzrostu capeksu r/r była kategoria “podłączenia klientów”. Dużą pozycją były również koszty budowy – oddanego do użytku 1 kwietnia br. – nowoczesnego Data Center w Jawczycach pod Warszawą, które zostało skomercjalizowane już w ponad 30%.

Wolne operacyjne przepływy gotówkowe (OpFCF ) za I kw. 2021 roku wyniosły 9 mln zł, a zadłużenie netto na dzień 31 marca 2021 roku wyniosło 586 mln zł, co stanowi dźwignię finansową na poziomie 1,3x zysku EBITDA za rok 2020 w wysokości 451 mln zł, podsumowano.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2021 r. wyniósł 11,21 mln zł wobec 13,31 mln zł zysku rok wcześniej.

Netia to operator telekomunikacyjny, dostawca usług telewizyjnych, internetu stacjonarnego oraz mobilnego, telefonii stacjonarnej, a także telefonii komórkowej. Spółka jest notowana na GPW od 2000 r. Głównym akcjonariuszem (65,98% kapitału) jest Cyfrowy Polsat.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here