Naga Markets


Prawdopodobnie większość czytelników Comparic.pl i osób interesujących się rynkiem kryptowalut doskonale kojarzy grudniową kampanię Narodowego Banku Polskiego i Komisji Nadzoru Finansowego ostrzegającą przed ryzykiem związanym z inwestowaniem w tokeny kryptograficzne, takie jak bitcoin, litecoin czy ether pod hasłem Uważaj na kryptowaluty!”. Oprócz specjalnego spotu reklamowego, w owym czasie obserwowaliśmy również wysyp licznych filmów tworzonych przez youtuberów, którzy krytykowali waluty cyfrowe.


Większość osób zapewne zapewne już wtedy się domyślała, że cała ta “nagonka” na kryptowaluty opłacona została właśnie ze środków Narodowego Banku Polskiego. Jak przeczytać możemy w odpowiedzi na wniosek jednego z zainteresowanych: “Na realizację kampanii w mediach społecznościowych (…) NBP przeznaczył kwotę 91 221,99 zł brutto.”

Źródło: Wykop.pl

Jak widać na powyższym dokumencie, kampania została zrealizowana we współpracy z Gamellon Sp. z o.o będącą siecią partnerską zrzeszającą m.in. Marcina Dubiela, autora “Straciłem wszystkie pieniądze?!”

Choć NBP nie podał, które konkretnie materiały były finansowane w ramach kampanii “Uważaj na kryptowaluty”, to domyślać się możemy, że zarówno ten jak i wiele innych filmów ukazujących krytpwaluty w złym świetle finansowany był właśnie z pieniędzy publicznych.

Okazuje się więc, że mimo zapewnień, że edukowanie Polaków w zakresie rynku kryptograficznych tokenów jest niezwykle istotne, to samo hasło kampanii oraz powstałe w jej skutek materiały wydają osąd, nastawiając do Bitcoina oraz jego pochodnych pejoratywnie. Cała kampania może nie byłaby aż tak bulwersująca, gdyby nie fakt, że została ona jednak sfinansowana z naszych pieniędzy.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

Poprzedni artykuł26 tys. USD kosztuje wydobycie 1 BTC w Korei… i tylko 530 USD w Wenezueli
Następny artykułAgroliga [AGL] – zysk netto o 90% w górę – analiza na zamówienie
Arkadiusz Jóźwiak redaktor Comparic.pl
Education Team Manager Comparic.pl. Autor licznych webinarów i felietonów oraz tekstów edukacyjnych poruszających szeroką tematykę inwestycyjną począwszy od psychologii a na analizie technicznej i fundamentalnej skończywszy. Jako menadżer działu edukacji w Comparic Media Group wykorzystuje wykształcenie pedagogiczne i stawia ogromny nacisk na prostotę przekazywanych informacji i wiedzy. Skrupulatność i konsekwencja w działaniu zostały docenione przez wielu traderów i inwestorów, co skutkowało m.in. nominacją w konkursie organizowanym przez fundację Invest Cuffs w kategorii Dziennikarz Roku 2019. Jego artykuły znaleźć można również w magazynach FxMag oraz I Love Crypto, gdzie prowadzi swoją stałą rubrykę. To także prelegent podczas licznych konferencji m.in. Festiwalu Inteligencji Finansowej, Seminarium XM w Warszawie czy Expo Invest Cuffs. Członek Rady Nexusów przyznającej wyróżnienia osobom i podmiotom, które w największym stopniu przyczyniają się do rozwoju branży blockchain i kryptowalut a także twórca i główny prowadzący cotygodniowych, niedzielnych odpraw traderów, w których regularnie uczestniczy kilkaset osób oraz analityk kryptowalutowy w serwisie Krypto Raport.

3 KOMENTARZE

  1. Nie od dzisiaj wiadomo, że obecna “władza” traktuje Polaków jak idiotów, którzy nie mogą/powinni samodzielnie myśleć. A to przecież tylko cecha jej elektoratu, który jednak stanowi dno intelektualne całego społeczeństwa i tej cechy nie należy przypisywać całemu narodowi, czego jak widać nawet NBP nie zauważa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here