Naga Markets

niemiecka flaga na tle niebaWysoka liczba przypadków spowodowana czwartą falą pandemii COVID-19 wraz z kolejnymi restrykcjami, a także znacznie podwyższone ceny wywierają coraz większą presję na nastroje konsumentów – tak wynika z najnowszego badania GfK, opublikowanego we wtorek. Zaufanie konsumentów w Niemczech spadło w grudniu, a prognoza na styczeń 2022 roku wyniosła 5 punktów w ujęciu miesięcznym.

  • We wtorek GfK opublikowało raport, w którym podaje, że nastroje konsumentów będą spadać
  • Według niego również, kolejne fale COVID-19 mogą mieć wyraźny wpływ na gospodarkę kraju
  • Wobec tego oczekiwania gospodarcze na następne miesiące zmniejszyły się
  • Partnerem artykułu jest Interactive Brokers, sprawdź ofertę już teraz

Zaufanie konsumentów w Niemczech spada

We wtorek rano, Gesellschaft für Konsumforschung (GfK), międzynarodowy koncern zajmujący się badaniem opinii publicznej opublikował raport, z którego wynika, że zaufanie konsumentów w Niemczech spadło w grudniu, a prognoza na styczeń 2022 roku wyniosła 5 punktów w ujęciu miesięcznym, osiągając poziom ujemny 6,8 punktów. Wobec niego również styczniowy odczyt był najniższy od czerwca 2021 roku.



Czytając dalej raport, oczekiwania gospodarcze zmniejszyły się, gdyż wskaźnik ten spadł o 13,9 pkt w ujęciu miesięcznym do 17,1 pkt, zaś wskaźnik oczekiwań dochodowych spadł o sześć punktów, lądując na poziomie 6,9 pkt. Wskaźnik skłonności do zakupów spadł o 8,9 pkt. w stosunku do poprzedniego miesiąca do 0,8 pkt.

wykres Kurs indeksu DAX H4 21.12.2021
Kurs indeksu DAX H4 21.12.2021

Przenieś swój trading na kolejny poziom razem z brokerem Interactive Brokers. Skorzystaj z oferty inwestowania w kontrakty futures:

CHCĘ INWESTOWAĆ Z INTERACTIVE BROKERS

GfK wykorzystuje dane z trzech subindeksów z bieżącego miesiąca, aby uzyskać wskaźnik nastrojów na nadchodzący miesiąc, mierzący oczekiwania gospodarcze konsumentów, oczekiwania dotyczące dochodów i skłonność do zakupów. W grudniu wszystkie trzy wskaźniki spadły.

Według eksperta ds. konsumentów GfK, Rolfa Buerka: “Wysoka liczba przypadków spowodowana czwartą falą pandemii COVID-19 wraz z kolejnymi restrykcjami, a także znacznie podwyższone ceny wywierają coraz większą presję na nastroje konsumentów. Przede wszystkim zasada 2G, wymagająca od klientów, aby byli albo w pełni zaszczepieni, albo wyzdrowieli, która obowiązuje w dużej części sektora detalicznego, zadaje silny cios biznesowi wakacyjnemu.

Autor poleca również:

Sponsorem publikacji jest Interactive Brokers CE. Spółka Interactive Brokers Central Europe Zrt. (IBCE) jest regulowana przez MNB. IBCE nie ponosi odpowiedzialności za treść tego artykułu. Inwestowanie wiąże się z ryzykiem utraty Twojego kapitału. Niektóre produkty finansowe nie są odpowiednie dla wszystkich inwestorów. Klienci powinni zapoznać się z odpowiednimi ostrzeżeniami o ryzyku przed inwestowaniem.



Chcesz wrócić na stronę główną? Kliknij >>

Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>

Conotoxia


ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here