Naga Markets



Nastolatkowie aktywnie korzystają z bankowości, lubią BLIKA i chętnie sięgają po kartę płatnicząNajmłodsza grupa klientów Santander Bank Polska zdecydowanie woli korzystać z bankowości mobilnej niż internetowej. Liczba logowań do Banku rośnie wraz z wiekiem młodych użytkowników – w ciągu ostatniego roku 15-latkowie zalogowali się ze smartfona średnio 89 razy, 16-latkowie 102 razy, a 17-latkowie 123 razy.

Z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka Santander Bank Polska przeanalizował jak bankują użytkownicy w wieku 13-17 lat

Dane zebrane przez Santander Bank Polska wskazują, że nastolatkowie aktywnie korzystają ze swoich kont – bardzo regularnie, najczęściej ze smartfonów, logują się do systemu bankowego, zlecają wiele transakcji. Chętnie sięgają też po karty płatnicze. Jest to najlepsza z metod edukacji finansowej, świetnie przygotowująca do korzystania z produktów bankowych już w dorosłym życiu, po rozpoczęciu aktywności zawodowej. Bank realizuje także program „Finansiaki. To my”, kierowany do rodziców, którzy korzystając z przygotowanych przez ekspertów materiałów – książki dostępnej online oraz strony www – mogą dodatkowo zadbać o wzbogacanie wiedzy swoich dzieci z obszaru bankowości, oszczędzania i podstaw ekonomii – mówi Natalia Czaplicka, odpowiedzialna za ofertę dla dzieci w Santander Bank Polska.

Te artykuły również Cię zainteresują




Liczba logowań użytkowników w wieku 13-17 lat, w skali 1 roku
Źródło: Dane Santander Bank Polska

Młodzi wolą BLIKA i lubią płacić kartą

Klienci Santander Bank Polska w wieku 13-17 lat są aktywnymi użytkownikami bankowości zdalnej – w skali roku realizują oni ponad pół miliona transakcji zakupów przy użyciu BLIKA, ponad 100 tys. przelewów BLIK na telefon oraz ponad 340 tys. tradycyjnych przelewów. Dane te wskazują, że nastolatkowie jako formę płatności najchętniej wybierają BLIKA, choć relatywnie często realizują też przelewy.

Liczba przelewów zrealizowanych przez użytkowników w wieku 13-17 lat, w skali 1 roku
Źródło: Dane Santander Bank Polska
Liczba transakcji zrealizowanych przez użytkowników w wieku 13-17 lat w poszczególnych kanałach, w skali 1 roku
Źródło: Dane Santander Bank Polska

Średnia kwota przelewu zlecanego przez młodych użytkowników w skali roku wynosi 165 zł – wśród 14-latków 212 zł, 15-latków 176 zł, 16-latków 168 zł, a wśród 17-latków 150 zł. Oczywiście wraz z wiekiem rośnie liczba transakcji realizowanych przez młodych użytkowników.

Średnia wartość przelewu zlecanego przez użytkownika w wieku 13-17 lat, w skali 1 roku
Źródło: Dane Santander Bank Polska

Najmłodsi klienci Santander Bank Polska chętnie korzystają także z kart płatniczych, również w czasie pandemii, choć zmianie uległy główne kategorie wydatków. Nastoletni użytkownicy zdecydowanie częściej niż rok temu sięgają po kartę w sklepach osiedlowych czy dyskontach i płacą wyższe jednostkowe rachunki. Ponadto, o około 10 p.p. wzrósł udział transakcji związanych z rozrywką – w sklepy z grami on-line, mikropłatności np. za skórki czy dodatkowe życia do gier, a także za zakup albumów muzycznych oraz usług streamingowych – mówi Przemysław Chojecki, data scientist w Santander Bank Polska.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

Poprzedni artykułCo dalej z pomocą unijną dla dużych firm i tarczą 4.0?
Następny artykułAustralijski dolar rośnie w siłę, AUD/USD aż o 22% w górę od dołka w marcu
Krzysztof Kamiński redaktor Comparic.pl
Wiedzę z zakresu inwestowania oraz produktów finansowych zgłębiał na studiach ekonomicznych, a jej praktyczne zastosowanie zdobywał na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Uczestnik obrotu na największych rynkach giełdowych świata – NYSE, NASDAQ i LSE. Specjalista rynku kontraktów terminowych na surowce, głównie ropy WTI oraz złota. Autor strategii Wide View Strategy (WiViSt), którą doskonalił zgodnie z maksymą „Tnij szybko straty, pozwól zyskom rosnąć”. Zwolennik analizy technicznej. Sukces w inwestycjach zapewnia mu chłodne podejście do analizy wykresów połączone z konsekwencją i żelaznymi zasadami zarządzania kapitałem. W trakcie swej kariery na rynkach finansowych dzielił się swoim doświadczeniem z inwestorami jednego z największych brokerów Forex na świecie. Redaktor telewizji internetowej Comparic24.tv, odpowiedzialny za prowadzenie programów informacyjnych oraz poświęconych tematyce szeroko pojętego tradingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here