Naga Markets



FXCM
FXCM

Dzisiaj w sieci pojawiła się informacja, że jeden z wiodących brokerów detalicznych na rynkach walutowych – FXCM – zakończył współpracę z wszystkimi uczestnikami programu partnerskiego. Podmiot generujący jedne z najwyższych wolumenów rynkowych w zeszłym tygodniu rozpoczął proces rozsyłania do zainteresowanych listów z informacją, że affiliate program przestaje obowiązywać.


Co było powodem decyzji FXCM? Na ostateczne zamknięcie programu partnerskiego wpłynęły z pewnością dwa czynniki. Finansowy – związany z wprowadzeniem nowego modelu wyceny przez brokera – oraz regulacyjny. Regulatorzy obecnie o wiele dokładniej przyglądają się klientom oraz wolumenom generowanym przez udział partnerów.

Dla osób śledzących dokładniej wyniki FXCM informacja ta nie była jednak niespodzianką. Już w raporcie za drugi kwartał 2014 znajdowała się wzmianka o 28% spadku r/rpośrednich wolumenów”. O ile ktoś mógłby pomyśleć, że rezygnacja z programu partnerskiego odbije się niekorzystnie na wolumenach generowanych przez brokera, to jest to nieprawdą.

Wyniki wrześniowe i październikowe plasowały się na rekordowych poziomach (więcej na ten temat możecie przeczytać tutaj). Dzięki temu FXCM stał się pierwszym brokerem detalicznym w historii (nie wliczając oczywiście brokerów japońskich), który przekroczył magiczną granicę połowy biliona dolarów obrotu.

Brokerzy wprowadzający niezagrożeni

brokersWyjaśnić należy, że zamknięty przez FXCM program partnerski był całkowicie niezależny od programu dla brokerów wprowadzających (IB), który cały czas jest aktywny. Introducing brokers będą musieli jednak zastosować się do nowych, bardziej restrykcyjnych zasad zwiększających klarowność i przejrzystość usług świadczonych przez FXCM.

Różnica pomiędzy partnerami a brokerami wprowadzający jest subtelna, jednak bardzo istotna. Partnerzy to zazwyczaj prywatne osoby, które umieszczają swoje linki referencyjne na forach lub stronach poświęconych tematyce inwestowania. Broker wypłaca im prowizję na różnych zasadach – CPC (od kliknięcia), CPA (od założenia konta) lub określony procent od wygenerowanych przychodów.

Brokerzy wprowadzający natomiast częściej prowadzą biznesy powiązane z wprowadzaniem klientów do danego brokera. Znają osobiście inwestora, któremu oferują skorzystanie z usług danego przedsiębiorstwa brokerskiego. Zasady wypłacania prowizji są jednak zazwyczaj takie same.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here