Naga Markets



Największa w Polsce agencja gaming marketingu w składzie giełdowej grupy MEDIACAPSpółka LTTM (właściciel m.in. LifeTube, Gamellon i marki TalentMedia), wchodząca w skład notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie Grupy MEDIACAP (ticker: MCP)  i Gameset podpisały list intencyjny o fuzji, dzięki której powstanie największa agencja gaming marketingowa na polskim rynku, pod marką Gameset. Warunki planowanego procesu połączenia zostaną określone wraz z uzgodnieniem planu połączenia. Finalizacja procesu fuzji przewidziana jest na III kwartał 2020.

Gameset w strukturach MEDIACAP S.A

Grupa MEDIACAP kontynuuje ekspansję w kolejne nowe segmenty marketingu. Obecnie w centrum zainteresowania grupy jest gaming marketing – nowy rynek, który jest pochodną ogromnego wzrostu konsumpcji gier i mediów związanych z grami w ostatnich latach.  Ten segment to wydatki reklamodawców na wspólne projekty z wydawcami, działania reklamowe skierowane do graczy, współpraca ze streamerami oraz tworzenie treści wokół gamingu i e-sportu. Gaming marketing to przykład rynku, który skorzysta na Covid-19 z racji skokowych wzrostów konsumpcji mediów internetowych i gier w okresie pandemii. Ambicją Grupy MEDIACAP jest zbudowanie gracza numer jeden na tym rynku, aby zreplikować udaną strategię z segmentu influencer marketing. Zespoły Gameset i LTTM od maja działają w sposób zintegrowany, natomiast formalny proces połączenia spółek zakończy się w III kwartale. – mówi Jacek Olechowski, prezes MEDIACAP S.A.

Już na przełomie 2018/2019 Grupa MEDIACAP zainwestowała w segment gaming marketing poprzez zakup mniejszościowego pakietu udziałów w Gameset – jednej z pierwszych wyspecjalizowanych agencji na rynku. W 2019 dzięki przejęciu najpierw LifeTube a potem Gamellon obecność Grupy w tym segmencie umocniła się.

Gameset: #1 na rynku gaming marketingu.

Po fuzji, w ramach LTTM, Grupa skonsoliduje pod marką Gameset całą dotychczasową ofertę usług i produktów gaming marketingu. Nowy Gameset będzie zrzeszał ponad 265 influencerów gamingowych prowadzących kanały o tematyce gamingu, technologii i e-sportu, generujących łącznie 3 miliardy wyświetleń rocznie. W portfolio znajdzie się aż 15 gwiazdorskich kanałów YouTube, które przekroczyły już milion subskrybentów każdy. Skonsolidowana sprzedaż nowego Gameset w 2019 roku wyniosła 20 mln PLN.

Oferta Gameset to rozmaite działania na styku marketingu i gamingu: od współpracy polegającej na promowaniu marki przez gamerów (np. podczas streamingu), do organizowania wielkich turniejów sponsorowanych przez marki niezwiązane z rynkiem gier. Siłą influencerów jest zaangażowanie widowni, jakie generują podczas różnego rodzaju streamów – influencer może wtedy wchodzić w interakcję z publicznością, łączyć komunikację z mediami społecznościowymi, jak Facebook czy Instagram, przesyłać linki lub bezpośrednio aktywizować swoich fanów dzięki różnym CTA („call to action”). Na swoim koncie Gameset ma już wiele prestiżowych realizacji (m.in. dla takich klientów, jak Pepsi, Fortnite, Allegro, Greenpeace, mBank czy Carrefour) i ponad 20 branżowych nagród, dzięki czemu jest najczęściej nagradzaną agencją gaming marketingu w Polsce.

Gaming to rewolucja społeczna, która będzie miała decydujący wpływ na wydatki reklamowe największych marek. Już dziś ogromna część widowni spędza czas grając, śledząc innych graczy lub pasjonując się e-sportem. Duzi reklamodawcy zaczynają dostrzegać ten trend ale, jak zawsze w takich wypadkach, działają z opóźnieniem, co powoduje, że największe wzrosty są przed nami. Covid-19 ma szanse to przyśpieszyć, dlatego tak ważne było dla nas ugruntowanie naszej dominującej pozycji w tym segmencie jeszcze w 2020. Jesteśmy nie tylko najwięksi w Polsce w tym obszarze, ale przede wszystkich posiadamy największe zaplecze i zasoby. Każda marka, która chce trafić do nowoczesnych konsumentów w oparciu o gaming marketing, zrobi to najskuteczniej i najlepiej z Gameset. – mówi Jacek Olechowski, prezes MEDIACAP S.A.

Dzięki transakcji staniemy się graczem #1 w już drugim, obok influencer marketingu segmencie. Podobnie jak wcześniej LifeTube i TalentMedia, teraz Gameset będzie marką, która zdefiniuje swój rynek. Dla naszych klientów to korzyść posiadania w jednym miejscu kompetencji w dwóch bardzo szybko rosnących obszarach, dla naszych inwestorów to z kolei bezpieczeństwo stania na dwóch silnych trendach. Gaming jest dziś absolutnie w centrum naszej uwagi. – dodaje Krystian Botko, prezes LTTM.

Gaming: nieograniczony potencjał

 Rynek gier bardzo dynamicznie się rozwija. W skali globalnej wartość tego rynku rośnie 9% rocznie i wyniosła 160 mld USD w 2019 roku, przekraczając już czterokrotnie wartość rynku muzycznego.  Pandemia COVID-19 i wprowadzenie samoizolacji przyspieszyły mocno wzrost zainteresowania rozrywką on-line, w tym grami. Oglądalność Twitcha w Polsce w marcu 2020 po wprowadzeniu  samoizolacji wzrosła o 24% w porównaniu do początku roku.  Treści gamingowe na YouTube były natomiast oglądane w czasie pandemii o 30% częściej niż na początku 2020 roku.

Według najświeższych danych światowego stowarzyszenia badań reklamy WARC 62% osób w USA i Wielkiej Brytanii, które zwiększyły konsumpcję gier i 56% osób, które zwiększyły czas oglądania streamów w trakcie pandemii, planuje zachować poziom tego typu aktywności również w przyszłości.

Według najnowszego raportu IQS Game Story – gaming oraz e-sport stają się rozrywką stawianą na równi z muzyką, filmem czy klasycznym oglądaniem sportu. W ciągu ostatnich kilku lat gaming stał się zjawiskiem masowym. W gry gra już 17 mln Polaków w wieku od 9 do 55 lat. Wśród grających przynajmniej raz w tygodniu aż 47% stanowią kobiety.

Kilka lat temu takie zasięgi osiągała wyłącznie telewizja. Z punktu widzenia reklamy ta publiczność, która dzisiaj nie ogląda już linearnej telewizji, musi przecież pozostać w zasięgu reklamy. W efekcie reklamodawcy muszą dopasować swoje budżety i rozplanowanie mediów w taki sposób, aby do tej publiczności skutecznie dotrzeć. – komentuje Jacek Olechowski.

Potencjał reklamowy w  gamingu jest też bardzo atrakcyjny dla producentów z innych branż, niż tylko gamingowa – związanie swojego wizerunku z gamingiem jest dla marek szansą na dotarcie do grup nieobecnych w innych mediach, odmładza i unowocześnia wizerunek marki.

Ogromną zaletą wspólnego działania spółek z Grupy MEDIACAP jest fakt, że klienta spoza świata gamingu jesteśmy w stanie wporwadzić w ten świat i świadomość graczy. Po pierwsze, nie poprzestajemy na pracy agencyjnej w sensie tylko skojarzenia marki z gamerem. W obrębie całej Grupy, całego zespołu, jesteśmy w  stanie korzystać np. z zasobów  IQS i  przeprowadzić analizy i drobiazgowo opracować strategię dotarcia do grupy docelowej, doradzić w obszarze kreacji, zająć się produkcją materiałów czy eventów – również takich, które w całości odbywają się on-line. Wszystko to natomiast możemy zamknąć prześledzeniem efektów działań reklamowych w oparciu o autorską metodologię. – podsumowuje Jacek Olechowski.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

Poprzedni artykułRopa WTI zaczyna tydzień od spadków. Koronawirus nie odpuszcza tłumiąc popyt
Następny artykuł11 bit studios będzie wydawcą gry ‘Ava’ hiszpańskiej firmy Chibig
Krzysztof Kamiński redaktor Comparic.pl
Wiedzę z zakresu inwestowania oraz produktów finansowych zgłębiał na studiach ekonomicznych, a jej praktyczne zastosowanie zdobywał na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Uczestnik obrotu na największych rynkach giełdowych świata – NYSE, NASDAQ i LSE. Specjalista rynku kontraktów terminowych na surowce, głównie ropy WTI oraz złota. Autor strategii Wide View Strategy (WiViSt), którą doskonalił zgodnie z maksymą „Tnij szybko straty, pozwól zyskom rosnąć”. Zwolennik analizy technicznej. Sukces w inwestycjach zapewnia mu chłodne podejście do analizy wykresów połączone z konsekwencją i żelaznymi zasadami zarządzania kapitałem. W trakcie swej kariery na rynkach finansowych dzielił się swoim doświadczeniem z inwestorami jednego z największych brokerów Forex na świecie. Redaktor telewizji internetowej Comparic24.tv, odpowiedzialny za prowadzenie programów informacyjnych oraz poświęconych tematyce szeroko pojętego tradingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here