Naga Markets



monnariMonnari Trade odnotowało 7,5 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2020 r. wobec 1,73 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Monnari Trade odnotowało 7,5 mln zł straty netto w I kw. 2020 r.

Strata operacyjna wyniosła 6,44 mln zł wobec 2,17 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 53,78 mln zł w I kw. 2020 r. wobec 58,28 mln zł rok wcześniej.

“Grupa kapitałowa Monnari wygenerowała w I kw. 2020 r. obroty na poziomie 53 776 tys. zł, co oznacza spadek o 7,7%, wobec I kw. ub.r. Na tym wyniku zaważyły wydarzenia opisane powyżej, które miały miejsce w ostatnich dwóch tygodniach marca. W tym miesiącu sprzedaż spadła o 67% r/r. Dodatkowo I kw. tradycyjnie należy do okresów wyprzedażowych, co wpływa negatywnie na realizowaną marżę, która wyniosła 51,5%. Podniesienie minimalnej płacy oraz stosunkowo wysokie poziomy kursów EUR i USD w omawianym okresie miały wpływ na wzrost kosztów ogólnych zarządu oraz kosztów sprzedaży o 4% w stosunku do 1 kw. 2019 r.. W efekcie grupa kapitałowa odnotowała spadek wyniku operacyjnego do kwoty (-) 6 422 tys. zł vs. (-) 2 168 tys. zł w I kwartale 2019 r.” – czytamy w raporcie finansowym.

Według spółki wyższe niż przed rokiem koszty finansowe wynikają przede wszystkim z istotnych różnic kursowych od zobowiązań leasingowych związanych z MSSF 16 – koszty 1,7 mln zł w 1 kw. 2020 vs. 0,1 mln zł w 2019 r.

Te artykuły również Cię zainteresują

“Wynik netto zamknął się stratą w wysokości 7 599 tys. zł w porównaniu do 2 065 tys. zł, co oznacza pogłębienie straty o 268%. Zobowiązania z tytułu leasingu związane z MSSF 16 wynoszą 32,6 mln zł, z tego zobowiązania krótkoterminowe to kwota 14,8 mln zł. Zaprezentowane dane grupy kapitałowej za I kw. b.r. są już odbiciem pierwszych tygodni restrykcji dotyczących przemieszczania się oraz zakazu handlu w obiektach powyżej 2000 m2. Jednocześnie okres I kwartału w branży odzieżowej tradycyjnie jest okresem poświątecznych wyprzedaży, co związane jest ze znacznymi promocjami i pogorszeniem się rentowności sprzedaży” – czytamy także.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2020 r. wyniosła 0,94 mln zł wobec 1,17 mln zł straty rok wcześniej.

Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here