Naga Markets



monnariMonnari odnotowało 10,17 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2020 r. wobec 2,84 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Strata operacyjna wyniosła 11,7 mln zł wobec 3,18 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 39,39 mln zł w II kw. 2020 r. wobec 64,66 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2020 r. spółka miała 17,93 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 1,11 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 93,17 mln zł w porównaniu z 122,95 mln zł rok wcześniej.

“W roku I półroczu 2020 grupa kapitałowa Monnari Trade S.A. miała przychody znacząco niższe niż w porównywalnym okresie w 2019 r. Spadek ten wyniósł ponad 24,2% i był spowodowany okresem, w którym obowiązywał zakaz handlu w centrach handlowych, a także w kolejnych miesiącach po otwarciu sklepów, w których to okresie odwiedzalność centrów handlowych pozostawała na niskim poziomie. Dodatkowym negatywnym czynnikiem ograniczającym możliwość generowania obrotów jest zakaz handlu w niedzielę, rozszerzony w bieżącym roku” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.

W I poł. 2020 r. przychody pod marką Femestage zamknęły się kwotą 6,7 mln zł, co oznacza spadek o 4,3 % r/r.

Marża brutto na sprzedaży grupy spadła do 54% w I poł. 2020 r. z 56,22% rok wcześniej.

Te artykuły również Cię zainteresują

W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2020 r. wyniosła 8,87 mln zł wobec 0,21 mln zł straty rok wcześniej.

“W I półroczu 2020 r. jeden salon marki Monnari został powiększony oraz jeden salon został zamknięty. Finalnie, zmiany te w niewielki sposób wpłynęły na powierzchnie sprzedaży pod marką Monnari. W strukturze sieci salonów nie było innych istotnych zmian. Na koniec I półrocza 2020 r. było 36,8 tys. m2 vs. 36,6 tys. m2 w I półroczu 2019 r. Na dzień 30 czerwca 2020 r. marka Monnari posiadała 166 salonów vs. 168 salonów w porównywalnym okresie 2019 r.” – czytamy dalej w sprawozdaniu.

Dodatkowo, na dzień 30 czerwca 2020 roku funkcjonowało 29 salonów dla marki Femestage o powierzchni 4,7 tys. m2 wobec 25 salonów o pow. 3,7 tys. m2 na koniec I półrocza 2019 r. W I półroczu br. zostały otwarte 2 salony marki Femestage.

W I poł. 2020 r. sklep internetowy www.emonnari.pl zwiększył sprzedaż o 7% r/r, zaś jego udział w przychodach ze sprzedaży towarów wyniósł 14%, tj. o 4 pkt proc. więcej niż przed rokiem.

“Spółka dominująca prowadzi cały czas prace nad doskonaleniem tego projektu i zwiększeniem funkcjonalności e-sklepu. Prognozy na przyszłość wskazują, że tradycyjne salony sprzedażowe coraz bardziej będą stawały się przymierzalniami, a właściwe zakupy będą dokonywane w sieci” – wskazała także spółka.

Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here