Naga Markets

Młodzież uczy seniorów! W Krakowie ruszyła kampania „TOYA łączy pokolenia”Czy młodzież może pomóc seniorom wykluczonym cyfrowo? Czy język jakim się posługują może być zrozumiały dla osób starszych? W Krakowie ruszyła kampania „TOYA łączy pokolenia”, skierowana do seniorów i krakowskiej młodzieży. Głównym celem kampanii jest wymiana międzypokoleniowa i zachęcenie młodzieży do stworzenia materiałów edukacyjnych, które pomogą osobom starszym w komunikacji cyfrowej i w bezpiecznym poruszaniu się w sieci. W ramach kampanii zostanie przeprowadzony cykl wykładów i warsztatów o szeroko pojętej komunikacji międzypokoleniowej.

TOYA pomaga walczyć z wykluczeniem cyfrowym

Według badań wykluczonych cyfrowo jest ok. 3,8 mln Polaków. Z raportu Fundacji Matuzalem pt.: „Polscy Seniorzy w społeczeństwie ryzyk” wynika, że wykluczenie cyfrowe charakterystyczne jest przede wszystkim dla osób starszych, w wieku powyżej 60roku życia, choć i u młodszych (kategoria 50+) możemy zauważyć ograniczeniaw użytkowaniu Internetu. Przyczyn tego wykluczenia możnadoszukiwać się w samymokresie starości, jak i związanych z nim motywach, przekonaniach orazkompetencjach.Wykluczenie cyfrowe osób starszych to realny problem i nie dotyczy tylko dostępu do nowoczesnych technologii. Często o nim decyduje obawa o bezpieczeństwo, czy też problemy ze zrozumieniem,zdominowanego przez młode pokolenie, języka używanego w sieci.Dlatego odwracamy role i chcemy aby to teraz młodzież, dla której sieć to naturalne środowisko, przekazała swoją wiedzę na temat komunikacji i bezpieczeństwa seniorom – mówi Andrzej Pasowski, dyrektor marketingu firmy telekomunikacyjnej TOYA, fundatora nagród w tej akcji.







W ramach kampanii „TOYA łączy pokolenia” organizowane są konkursy indywidualne dla uczniów z krakowskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz konkurs zespołowy dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Zadania to m.in. stworzenie krótkich materiałów wideo w formie np. rolek na Instagram o zasadach bezpieczeństwa w sieci czy też z wyjaśnieniem popularnych wyrażeń używanych w Internecie przez młodzież. Do młodszych dzieci  z klas 1-3 skierowany jest konkurs plastyczny pt. „Emotki to nie kłopotki” w którym pokażą Babci i Dziadkowi jak wyglądają emotki i jakie emocje wyrażają.

– Szczególnie zachęcamy szkoły ponadpodstawowe do wzięcia udziału w konkursie zespołowym na opracowanie scenariusza programu telewizyjnego o bezpieczeństwie w sieci, skierowanego do seniorów. To będzie doskonała platforma do wymiany międzypokolenioweji aktywizacji młodzieży w pomoc dla osób starszych –  dodaje Andrzej Pasowski.

W ramach kampanii odbędą się również warsztaty dla seniorów oraz młodzieży dotyczące szeroko pojętej komunikacji międzypokoleniowej.

– Język używany w sieci przez młodzież jest dla seniorów często kompletnie niezrozumiały, jego dynamika i częste zmiany nie pozwalają im na efektywną komunikację z młodym pokoleniem – wyjaśnia Krzysztof Kowalczyk, socjolog w zakresie pomocy społecznej i pracy socjalnej z seniorami.

Problem dotyczy również drugiej strony. Młodzież często nie potrafi komunikować się ze osobami starszymi.

– Podczas warsztatów chcemy pokazać, że przy odrobinie chęci i cierpliwość obie strony mogą bez problemów się „dogadać”. Młodzież nie będzie traktować starszych jak klasycznych „boomerów”, a seniorzy poznają co robić, aby nie czuć się wykluczonym – dodaje Krzysztof Kowalczyk.

AVA Trade

Kampania „TOYA łączy pokolenia” trwa od początku maja do końca czerwca. Zgłoszenia do konkursów można przesyłać do 1 czerwca przez stronę www.toyalaczy.pl. Zwycięzców poszczególnych konkursów poznamy 10 czerwca.  Nagrody w konkursie dla szkół to 5000 zł za 1 miejsce, 3000 za 2 miejsce oraz 2000 zł za 3 miejsce. W konkursach indywidualnych można wygrać sprzęt multimedialny, taki jak markowe telefony, tablety i głośniki bezprzewodowe. Przewidziana jest również nagroda specjalna w wysokości 5000 zł dla szkoły z której będzie pochodziło najwięcej uczestników konkursów indywidualnych.

Szczegółowe informacje na temat kampanii, konkursów oraz warsztatów można znaleźć na stronie www.toyalaczy.pl.

Redakcja poleca również:



Śledź nas w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>












  • Powiązane zagadnienia:
Poprzedni artykułMicroStrategy kupowało Bitcoiny przez 11 kolejnych kwartałów
Następny artykułKurs dolara pozostaje pod presją. Analiza EUR/USD i GBP/USD
Comparic.pl jest portalem tworzonym przez traderów, z myślą o traderach. W naszej codziennej pracy skupiamy się na dostarczaniu Państwu najświeższych rynkowych informacji, wartościowych analiz, praktycznych i realnie testowanych strategii inwestycyjnych, ciekawostek ze świata bankowości centralnej i makroekonomii oraz wywiadów z najbardziej poważanymi osobami w branży.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here