Miraculum będące spółką kosmetyczną, której działalność koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, wyrobów perfumeryjnych, preparatów do depilacji oraz kosmetyków do makijażu poinformowało dziś, że w 2018 roku odnotowano 4,05 mln zł jednostkowej straty netto. Warto przypomnieć, że rok wcześniej strata wyniosła aż 11,19 mln zł.
Spółka odnotowała stratę operacyjną w wysokości 4,72 mln zł wobec 8,34 mln zł straty rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły natomiast 22,24 mln zł w 2018 r. wobec 20,21 mln zł rok wcześniej.
– Dzięki podejmowanym decyzjom oraz wytężonej pracy wielu osób, spółka odnotowała w 2018 roku 10-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży, zaś strata netto odnotowana w 2018 roku jest o 7,1 mln niższa niż strata, z którą spółka zamknęła poprzedni okres – rok 2017. Osiągnięte wyniki dobitnie świadczą, że obrany dla spółki kierunek rozwoju jest właściwy i w bardzo nieodległej perspektywie pozwoli spółce na osiąganie corocznych zysków – napisał zarząd w liście do akcjonariuszy.
Sytuacja na giełdzie
Spoglądając na notowania Miraculum zauważymy, że cena akcji spółki od ponad roku porusza się w trendzie horyzontalnym pomiędzy 1.30 – 1.90 zł. Niewykluczone więc, ze w najbliższym czasie spodki będą kontynuowane i kurs osunie się w rejon dolnego ograniczenia tej konsolidacji.