Naga Markets



microsoft-logoChoć mogłoby się wydawać, ze próba zawładnięcia rynkiem mobilnym przez Microsoft zakończyła się kompletną klęską, gigant się nie poddaje. Spółce udało się nawiązać współpracę z ponad 70 producentami sprzętu, produkty MS będą preinstalowane na ich urządzeniach.


Zdaniem wielu Microsoft nie ma racji bytu na rynkach mobilnych. System operacyjny spółki – Windows Phone – nie cieszy się wielkim powodzeniem. Z jednej strony był wychwalany za intuicyjny i przejrzysty interfejs oraz płynność działania (szczególnie na urządzeniach budżetowych). Z drugiej strony brak wsparcia twórców aplikacji sprawia, że system Microsoftu wciąż jest uważany za niszową alternatywę dla urządzeń z Androidem i iOS. Do tego dochodzą głosy krytyki ze względu na niedopracowane modele flagowe Microsoft Lumia.

Te artykuły również Cię zainteresują




Graj na akcjach – wzrosty i spadki – dzięki TMS

CZ1tSgkVIAAOU7F
Sprzedaż telefonów Lumia systematycznie spada, Microsoft musi poszukać nowych rozwiązań

Wygląda na to, że nawet sam Microsoft zrozumiał, że ciężko będzie zawładnąć rynkiem tak zdominowanym przez Google i Apple. Stąd trochę inne podejście spółki. Microsoft ma w swoim zanadrzu szereg dopracowanych pod każdym względem aplikacji mobilnych:

  • Pakiet Office – Word, Excel, PowerPoint;
  • Klient poczty – Outlook;
  • Świetna aplikacja do robienia notatek – OneNote;
  • Pojemna chmura – OneDrive;
  • Komunikator – Skype.

Powyższe aplikacje świetnie działają na urządzeniach mobilnych niezależnie od zainstalowanego systemu. Dodatkowo dzięki połączeniu z chmurą Microsoftu możliwy jest dostęp do tych samych plików, notatek, maili na każdym urządzeniu.

[pullquote align=”right” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=”small”]Microsoft nawiązuje współpracę z Samsungiem również w innych dziedzinach[/pullquote]Microsoft postanowił wykorzystać swoje aplikacje mobilne. W tym celu nawiązał współpracę z 74 producentami sprzętu, którzy będą preinstalowali wyżej wymienione aplikacje na swych urządzeniach. Umowy zostały podpisane z takimi gigantami jak Samsung, Sony, LG czy Acer.

Dzięki temu większość użytkowników będzie korzystać z aplikacji Microsoftu, gdyż nie będą czuli potrzeby szukania alternatywnych rozwiązań. Podobnie jest w przypadku iPhone’ów i ich domyślnych map Apple Maps. Mimo iż są znacznie słabsze od Google Maps bądź Here Maps, większość użytkowników telefonów z jabłuszkiem korzysta właśnie z nich, ponieważ są już zainstalowane na urządzeniach.

ms
Akcje Microsoft nieźle się trzymają na niedźwiedzim rynku

invest



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here