Naga Markets


Łukasz Szczepański
Łukasz Szczepański, prezes Merlin Group

Wdrożenie zintegrowanej platformy e-commerce do zarządzania przejętymi sklepami internetowymi oraz integracja operacyjna Profit M, przy jednoczesnym planie osiągnięcia progu rentowności – to tylko niektóre z celów biznesowych na 2019 rok właściciela Merlin.pl, jednego z najstarszych na polskim rynku sklepów internetowych. Rynkowy i finansowy potencjał Merlin Group rośnie między innymi dzięki przejęciu Profit M i tym samym rozszerzeniu portfolio o cztery nowe sklepy. Łączne przychody spółek za 2018 rok przekroczyły 115 mln zł, co jest dobrym prognostykiem na przyszłość.


Merlin Group planuje ponadto rozbudowę centrum logistycznego w Ożarowie Mazowieckim, z którego odbywa się dystrybucja towarów sprzedawanych online za pośrednictwem zarządzanych przez spółkę sklepów: merlin.pl, cdp.pl, nieprzeczytane.pl, profit24.pl, smarkacz.pl i mestro.pl.

Rosnąca skala biznesu, weryfikacja strategii rozwoju, dalsze inwestycje w zaplecze logistyczne oraz infrastrukturę informatyczną mają przynieść Merlin Group – właścicielowi sześciu sklepów internetowych, oferujących m.in. książki, gry, zabawki i muzykę – przede wszystkim coraz lepsze wyniki finansowe. Aktywne działania prosprzedażowe dają spółce również perspektywę na wzmocnienie w kolejnych latach pozycji na rynku internetowej sprzedaży książek. Aktualnie Merlin Group – przy przychodach za 2018 rok łącznie z Profit M na poziomie przekraczającym 115 mln zł – jest trzecim internetowym sprzedawcą książek w Polsce. W perspektywie kolejnych lat ambicją spółki jest druga pozycja na rynku. Spółka nie wyklucza również kolejnych akwizycji.

Od kilku miesięcy pracujemy nad wdrożeniem zintegrowanej platformy e-commerce, opartej o rozwiązanie Magento, która zaoferuje klientom naszych sklepów szereg nowych funkcjonalności, a nam pomoże ograniczyć koszty obsługi sprzedaży. Usprawnimy tym samym realizację zamówień, unifikując rozproszone dotychczas procesy sprzedażowe, co szybko przełoży się na oszczędności wynikające ze zintegrowanego zarządzania jedną, wspólną dla wszystkich sklepów platformą sprzedażową. Obecnie koncentrujemy się również na integracji operacyjnej, logistycznej oraz informatycznej przejętej w listopadzie 2018 roku za 17,4 mln zł spółki Profit M oraz rozbudowie własnego centrum logistycznego w Ożarowie Mazowieckim, co powinno przynieść wymierne korzyści dla Grupy jeszcze w drugiej połowie 2019 roku – podkreśla Łukasz Szczepański, prezes Merlin Group.


Specjalnie dla naszych czytelników przygotowaliśmy darmowy eBook Narzędzia analizy technicznej spółek giełdowych. Odbierz go i więcej materiałów w strefie eLearn Comparic.pl.

Przy tak szeroko zakrojonych wyzwaniach operacyjnych na 2019 rok, spółka postanowiła zrewidować plany dotyczące realizacji programu lojalnościowego, opartego na technologii blockchain, który miała wdrożyć wspólnie z Krypto Jam.

– Prowadzone przez nas projekty infrastrukturalne uznajemy za priorytetowe dla realizacji strategii biznesowej Merlin Group i niezbędne do dalszego rozwoju Grupy, stąd decyzja o zawieszeniu współpracy ze spółką Krypto Jam, z którą mieliśmy stworzyć program lojalnościowy. O rozwiązaniu umowy przesądziły również zewnętrzne okoliczności, w tym mało atrakcyjna sytuacja na rynku kryptowalut i niejasne perspektywy na jej poprawę w najbliższym czasie. O ile koncepcyjnie sam program lojalnościowy mLoyalty nadal oceniamy jako dobrą alternatywę rozwoju Merlin.pl i całej Grupy, o tyle jego realizację musimy odłożyć w czasie. Naszym priorytetem jest aktualnie wdrożenie strategicznie istotnych dla Grupy projektów, mających na celu zwiększenie jej udziałów w rynku oraz poprawę wyników finansowych.

Jak dodaje Rafał Zaorski z Krypto Jam Potencjał sprzedażowy Merlin Group, w tym systematycznie rosnąca liczba klientów, jak też nowoczesne zaplecze IT całej Grupy sprawiają, że Merlin jest optymalnym partnerem do wdrażania projektów lojalnościowych, opartych na technologii blockchain. Nie wykluczamy tym samym, że jeżeli tylko sytuacja na rynku kryptowalut ustabilizuje się, a Merlin zakończy w pełni proces integracji
z Profit M, wrócimy do rozmów odnośnie wdrożenia mLoyalty w przyjętej lub udoskonalonej formule. Projekt bez wątpienia jest perspektywiczny, jeżeli tylko warunki koniunkturalne na rynku cyfrowej waluty pozwolą na jego korzystną dla obu stron realizację.

Środki na inwestycje i systematyczną redukcję zobowiązań finansowych z tytułu obligacji Merlin Group zamierza pozyskać – poza wzrostem przychodów, będących efektem m.in. przejęcia Profit M – z ogłoszonej na początku lutego 2019 roku emisji akcji serii L.

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here