Naga Markets



mercator

Mercator Medical planuje ekspansję w Europie Zachodniej – szczególnie w Hiszpanii, Niemczech, Francji, we Włoszech i Wielkiej Brytanii. W ujęciu wolumenowym spółka chce co najmniej utrzymać ok. 2% udziałów w rosnącym światowym rynku produkcji rękawic jednorazowych, którego wielkość szacowana jest na 500 mld rękawic rocznie w ciągu najbliższych 3-5 lat, poinformował ISBnews.TV prezes Wiesław Żyzynowski. Spółka oportunistycznie podchodzi do akwizycji.

Mercator Medical planuje ekspansję w Europie Zachodniej

W najbliższych latach Mercator Medical chce być numerem 1. jeśli chodzi o środki ochrony osobistej w Europie Zachodniej. W czasie pandemii COVID-19 sprzedaż spółki wzrosła o kilkaset procent.

“Chciałbym, żeby za kilka lat można było powiedzieć o naszej firmie, co do Europy Zachodniej to samo, co już od kilku lat można powiedzieć o naszej firmie co do Europy Wschodniej – że jesteśmy liderem, zajmując pierwszą, drugą lub trzecią pozycję. […] najczęściej bywamy na podium w każdym z ważniejszych krajów Europy Wschodniej” -powiedział Żyznowski w rozmowie z ISBnews.TV.

Wyjaśnił, że na świecie produkuje się ok. 300-350 mld rękawic jednorazowego użytku, z czego udział Mercatora to 6 mld.

“Mamy ok. 2% rynku globalnego, co 50. rękawica używana na świecie jest od Mercatora. I szacuje się, że w związku z takim jeszcze przed COVID–owym wzrostem i ze wzrostem, który nastąpi wskutek pandemii, świat szybko dojdzie, w ciągu najbliższych 3-5 lat, do produkcji 500 mld rękawic rocznie. I my, oczywiście, będziemy chcieli utrzymać nasz udział w rynku, albo go zwiększyć” – powiedział Żyznowski.

Podkreślił, że w segmencie rękawic jednorazowych popyt jest nadal o wiele razy większy, niż podaż. Moce produkcyjne i potencjał podażowy jest wykorzystany w 100%.

Te artykuły również Cię zainteresują

“Mam nadzieję, że jak pandemia się skończy, chcielibyśmy rosnąć ponad 20- kilkadziesiąt procent rocznie” – dodał prezes.

Jak powiedział Żyznowski, spółka podchodzi oportunistycznie do kwestii przejęć innych podmiotów.

“Jesteśmy oportunistami akwizycyjnymi. Jeżeli widzimy dobrą okazję – mówiąc w kategoriach biznesowych – coś dobrego, ale niezbyt drogiego, to zawsze się nad tym pochylamy. Ze względu na to, że sam mam doświadczenie, zarówno w sprzedawaniu, jak i w kupowaniu firmy, wiem jak ryzykownym przedsięwzięciem jest przejmowanie, zwłaszcza firmy dystrybucyjnej. Jesteśmy ostrożni i wolimy rolować, transferować za granicę własne kompetencje i rozwijać generycznie” – zaznaczył prezes.

Grupa Mercator Medical podaje, że jest liderem w Polsce oraz jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 540 mln zł w 2019 r.

Katarzyna Walterska



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here