Naga Markets



Mennica Polska odnotowała 6,55 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2020 r. wobec 0,41 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Mennica Polska publikuje wypracowane przez siebie wyniki

Zysk operacyjny wyniósł 5,19 mln zł wobec 7,05 mln zł zysku rok wcześniej.

Te artykuły również Cię zainteresują

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 199,37 mln zł w III kw. 2020 r. wobec 179,76 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2020 r. spółka miała 11,15 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 2,85 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 611,93 mln zł w porównaniu z 507,08 mln zł rok wcześniej.

“W omawianym okresie, grupa kapitałowa osiągnęła poprawę wskaźników rentowności sprzedaży oraz działalności operacyjnej, co było spowodowane odnotowaniem m.in. przychodów ze sprzedaży mieszkań w ramach projektu ‘Mennica Residence’, jak również wyższą sprzedażą i rentownością sprzedawanych produktów w segmencie menniczym. Czynniki te rekompensowały spowodowany COVID-19 spadek wyników w segmencie płatności elektronicznych. Większe przychody i nieproporcjonalnie mniejsze koszty sprzedaży omawianego okresu względem analogicznego okresu roku poprzedniego spowodowały również wzrost wskaźników opartych na wypracowanym zysku netto, nawet w sytuacji pomniejszenia wyniku z powodu zaewidencjonowania niepieniężnej straty na wycenie akcji spółki ENEA. Po wyeliminowaniu tego czynnika wskaźnik rentowności zysku netto ukształtował się na poziomie 4,0% i jest prawie dwukrotnie wyższy od wskaźnika analogicznego okresu roku poprzedniego” – czytamy w raporcie.

Dywersyfikacja działalności grupy pozwala minimalizować negatywne skutki finansowe wpływu pandemii na jej wyniki. Wpływ na poszczególne gałęzie jest różny ale można stwierdzić, że się wzajemnie kompensują, podkreślono.

“Negatywny wpływ COVID-19 widoczny jest w segmencie Płatności Elektronicznych. Ograniczenia wprowadzone w poruszaniu się i korzystaniu z transportu publicznego szybko przełożyły się na znaczący spadek przychodów co przy wysokich kosztach stałych szybko przełożyło się na negatywne wyniki tej części działalności (EBIT -11,2 mln w okresie I – III kwartał do 2019r). Segmentem, na który pandemia ma pozytywny wpływ jest działalność mennicza, a dokładniej sprzedaż złota inwestycyjnego. Wzrost sprzedaży w 2020 roku stosunku do analogicznego okresu 2019 roku jest w dużej mierze napędzany kryzysem wywołanym przez COVID-19. Duże wzrosty sprzedaży obserwowaliśmy już w czwartym kwartale 2019 i pierwszych miesiącach 2020, ale jeszcze większej dynamiki nabrały one w drugim i trzecim kwartale bieżącego roku. Niepewna sytuacja gospodarcza na świecie oraz dodruk pieniądza przez rządy, powoduje znaczący wzrost popytu na złoto inwestycyjne, a co za tym idzie, również wzrost jego ceny. Wzrost sprzedaży złota i dodatkowy EBIT pozwala kompensować straty w segmencie Płatności elektronicznych” – wyjaśnia Mennica.

W działalności deweloperskiej COVID-19 miał niewielki wpływ na obecnie prowadzone projekty. Zarówno Mennica Residence II jak i Budynek S1 w projekcie Bulwary Praskie były w końcowej fazie realizacji i wybuch pandemii jedynie o kilka tygodni opóźnił uzyskanie pozwoleń na użytkowanie, dodano.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2020 r. wyniósł 12,61 mln zł wobec 4,17 mln zł zysku rok wcześniej.

Mennica Polska, uznawana za jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie mennic na świecie, jest czołowym producentem monet i numizmatów w Polsce oraz Europie. Jest także jedynym producentem sztabek złota inwestycyjnego w Polsce oraz liderem w zakresie wdrażania, obsługi i rozwoju systemów karty miejskiej. Ponadto realizuje inwestycje deweloperskie w Warszawie. Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here