Naga Markets



MEDIACAP: Przychody z działalności kontynuowanej w I półroczu 2020 wyniosły 50,8 mln PLNPrzychody z działalności kontynuowanej Grupy MEDIACAP w I półroczu 2020 wyniosły 50,8 mln PLN (+3% r/r) a wynik EBITDA wyniósł ok. 0,9 mln PLN (wobec 2,6 mln PLN zysku EBITDA rok wcześniej). Wyniki te są zbieżne z planami finansowymi uwzględniającymi negatywny efekt COVID-19. W samym II kwartale 2020 przychody Grupy wyniosły 23,8 mln PLN (-23% r/r), a wynik EBITDA +1,6 mln PLN. Jednocześnie zarząd szacuje, iż negatywny wpływ COVID-19 na przychody i EBITDA w II połowie roku będzie już zdecydowanie mniejszy.

Wyniki finansowe Grupy MEDIACAP w I półroczu 2020 r.

W I półroczu 2020 stosunkowo najmniej dotknięty skutkami pandemii był segment influencer marketingu LTTM, gdzie prowadzono intensywne prace operacyjne i rozszerzano tym samym udział w rynku. W tym okresie segment zanotował 24,4 mln PLN przychodów, co oznacza wzrost o 37 % r/r (w tym wpływ konsolidacji LifeTube od marca 2019).  Segment reklamowy (Grupa S/F) zanotował 19 mln PLN przychodów w I półroczu 2020 – spadek o 11% r/r, m.in. ze względu na odwołanie licznych zaplanowanych eventów oraz wstrzymania procesów tworzenia reklam.  Segment badań rynku pod marką IQS zanotował w I półroczu 30%-owy spadek sprzedaży rok do roku do poziomu 7,4 mln PLN – gdzie szereg zaplanowanych procesów badawczych np. grup fokusowych nie mogło być realizowanych.

Za nami najtrudniejszy w tym roku kwartał, a zarazem całe półrocze silnie naznaczone COVID-19. Po rekordowych przychodach w 2019 oraz zdobyciu pozycji największego gracza w Polsce w zakresie influencer marketingu musieliśmy bardzo szybko zmienić strategię z ataku na obronę: ciągłości biznesu, miejsc pracy i rentowności. Pomimo tego, iż COVID-19 wymusił głęboką rewizję planów na bieżący rok, a zarazem do tej pory uniemożliwia lub mocno ogranicza świadczenie niektórych usług np. eventów czy badań face-2-face,to mamy poczucie, że jego najgorszy impakt jest już za nami a zarazem część wniosków z tej nieprzewidzianej sytuacji pomoże nam w rozwoju na przyszłość. – mówi Jacek Olechowski, Prezes Zarządu MEDIACAP S.A.

Warto też zaznaczyć, że nawet w tym kryzysowym okresie, dzięki szybko wprowadzonym zmianom, w zakresie redukcji zespołów czy wynagrodzeń, ale też innych oszczędności w połączeniu z płynnym przejściem do pracy zdalnej udało nam się zachować dodatnią rentowność na poziomie EBITDA – dodaje Jacek Olechowski.

Pomimo trudnej sytuacji rynkowej, szczególnie w II kwartale, wynik EBITDA Grupy MEDIACAP za półrocze był neutralny, m.in. dzięki szybko wdrożonemu planowi oszczędnościowemu oraz lepszemu miksowi sprzedażowemu (więcej usług online vs offline). Ponadto na wyniki w tym okresie wpływ miały dwa zdarzenia jednorazowe: dezinwestycja  z Plastream oraz zamknięcie projektu Mellon Media. W maju br. Grupa sprzedała spółkę  Plastream i rozpoznała 1,1 mln PLN zysku z tytułu utraty kontroli nad nią. Równocześnie zarząd MEDIACAP podjął decyzje o zamknięciu Mellon Media, co obciążyło w I półroczu wynik netto Grupy o 0,9 mln PLN.

W obu wypadkach uznaliśmy, że projekty te nadmiernie obciążają nas kosztowo i ich dalszy rozwój nie przyniósłby dostatecznych korzyści dla naszych akcjonariuszy. Efektem tych decyzji będzie znaczące odciążenie naszej bazy kosztowej w II połowie roku, co w oczywisty sposób przyczyni się do poprawy rentowności całej Grupy – podkreśla Jacek Olechowski.

Mamy równocześnie inne, lepsze pomyły na tworzenie własnych treści – w szczególności w obszarze gaming marketingu. Naszą energię i zasoby staramy się maksymalnie lokować w perspektywicznych obszarach oferujących wzrosty nawet w trakcie lockdownu. – gaming marketing czyli wydatki reklamodawców na wspólne projekty z wydawcami gier video, działania reklamowe skierowane do graczy, oraz tworzenie treści wokół gamingu i e-sportu to najlepszy przykład takiego segmentu. Naszą ambicją jest zbudowanie w nim gracza numer 1, aby powtórzyć sukces strategii z obszaru influencer marketingu i zdominować oba te rynki. To dziś centralna część naszej strategii, realizowana pod parasolem LTTM  – mówi Jacek Olechowski.

W pozostałych dwóch segmentach (IQS i Grupa S/F), których przychody były również obciążone przez wpływ COVID-19, Grupa skupiać będzie się na poprawie miksu sprzedażowego na korzyść produktów digitalowych oraz optymalizacjach procesowych.

Choć COVID-19 będzie wpływał negatywnie na cały 2020 rok a poziom naszych przychodów wobec 2019 w ujęciu like-for-like, będzie nadal pod wpływem zmniejszonej działalności eventowej oraz badawczej to wierzymy, że najgorsze jest już za nami i kolejne kwartały będą rentowne i bliższe wynikom ubiegłego roku. Jesteśmy zdeterminowani, żeby utrzymać dodatnią rentowność na poziomie wyniku netto w obszarze działalności kontynuowanej oraz poprawić naszą pozycję rynkową we wzrostowych obszarach, takich jak influencer i gaming marketing, co powinno stopniowo przekładać się na dalszą budowę rentowności nowych biznesów i powrót na ścieżkę wzrostu – podsumowuje Jacek Olechowski.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

Poprzedni artykułJohnson podniesie podatki, by ratować budżet? Premier w ogniu krytyki
Następny artykułPGNiG ogłosiło konkurs na wsparcie rozwoju polskiego sektora gazowego
Krzysztof Kamiński redaktor Comparic.pl
Wiedzę z zakresu inwestowania oraz produktów finansowych zgłębiał na studiach ekonomicznych, a jej praktyczne zastosowanie zdobywał na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Uczestnik obrotu na największych rynkach giełdowych świata – NYSE, NASDAQ i LSE. Specjalista rynku kontraktów terminowych na surowce, głównie ropy WTI oraz złota. Autor strategii Wide View Strategy (WiViSt), którą doskonalił zgodnie z maksymą „Tnij szybko straty, pozwól zyskom rosnąć”. Zwolennik analizy technicznej. Sukces w inwestycjach zapewnia mu chłodne podejście do analizy wykresów połączone z konsekwencją i żelaznymi zasadami zarządzania kapitałem. W trakcie swej kariery na rynkach finansowych dzielił się swoim doświadczeniem z inwestorami jednego z największych brokerów Forex na świecie. Redaktor telewizji internetowej Comparic24.tv, odpowiedzialny za prowadzenie programów informacyjnych oraz poświęconych tematyce szeroko pojętego tradingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here