Naga Markets



ronald-mcdonald-96W poniedziałek McDonald’s ogłosił globalne wyniki sprzedaży. Sprzedaż zmniejszyła się o 2,2% z miesiąca na miesiąc. Wyniki okazały się gorsze od oczekiwań analityków, którzy przewidywali spadki jedynie w wysokości 1,7%. Największe problemy spółka odnosi w swojej ojczyźnie, w USA sprzedaż spadła o 4,6%.


McDonald’s ogłosił dziś również, że wyniki za czwarty kwartał będą również wiązać się z problemami z chińskim dostawcą, przez którego cena produkcji pojedynczych kanapek zwiększy się o 7-10 centów. Dodatkowo siła dolara sprawi, że koszt wyprodukowania kanapki będzie wyższy o 7-9 centów.

W swoim oświadczeniu McDonald’s napisał, że “należy skupić się na powiększeniu rynku, uproszczeniu menu oraz zaimplementowaniu mocniejszych lokalnych struktur, co pozwoli zwiększyć kontakt z klientami w danym regionie”.

Niezadowalające dane w USA są skutkiem trwającego od jakiegoś czasu trendu odchodzenia od globalnych sieci, a stołowania się w sieciach outletowych. Zmiana nastrojów konsumenckich w Stanach jest na tyle silna, że nawet FED postanowił przyjrzeć się tej kwestii. Przykładem outletowej sieci jest Chipotle Mexican Grill, który wzrósł w trzecim kwartale o 19,8%. McDonald’s w tym samym czasie spadł o 3,3%.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here