Naga Markets



Ponad połowa inwestorów (57%) wchodzących w ostatnim miesiącu na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie miała już wcześniej kontakt z rynkiem, wnika z badania przeprowadzonego przez Martis Consulting wśród 15 domów maklerskich. Nowi inwestorzy najczęściej angażują od 25 tys. do 100 tys. zł.

Te artykuły również Cię zainteresują




Martis Consulting: ponad połowa inwestorów miała już kontakt z rynkiem

Z badania wynika także, że na otwarcie rachunku decydują się przede wszystkim ludzie młodzi – 64% nie ukończyła 40 lat, a wśród nowych inwestorów szczególnym zainteresowaniem cieszy się rynek surowców. Oprócz warszawskiej giełdy swoją uwagę kierują również na parkiety zagraniczne, podano w komunikacie.

“Wszystkie te instrumenty są dostępne na warszawskim parkiecie. By inwestować w surowce, zagraniczne akcje czy indeksy nie trzeba ich szukać na giełdach zagranicznych. Można je kupić na warszawskiej GPW w formie notowanych produktów strukturyzowanych, opartych na tych aktywach” – powiedział prezes Martis Consulting Dariusz Jarosz, cytowany w komunikacie.

Poziom wiedzy nowych inwestorów jest oceniany jako umiarkowany (“średni” – 53%).

“Co ciekawe, większość z nich miała już w przeszłości kontakt z inwestycjami giełdowymi. Ponad połowa z badanych dysponowała w przeszłości rachunkiem maklerskim. Natomiast na warszawską giełdę rzadko powracają osoby starsze. Z ankiety wynika, że rachunków praktycznie nie otwierają osoby, które przekroczyły 50. rok życia” – czytamy dalej.

Oprócz najpopularniejszego wyniku – 50% badanych inwestuje między 25 a 100 tys. zł, co piąty wpłaca między 5 a 25 tys. zł, 14% klientów deponuje do 5 tys. zł, zaś tyle samo wpłaca powyżej 100 tys. z. 7% deklaruje kwotę powyżej 1 mln zł, podano także.

“W dobie pandemii w zdecydowanej większości biur maklerskich (86%) możemy otworzyć rachunek bez osobistego stawiennictwa, czyli zdalnie. Niestety, mimo dużego wzrostu zainteresowania nowymi rachunkami, brokerzy nie zaczęli jeszcze stosować dodatkowych zachęt dla nowych klientów. Spośród ankietowanych tylko jedno biuro wprowadziło w ostatnim czasie promocję” – podsumowano w materiale.

Badanie ankietowe Martis Consulting przeprowadził między 15 a 17 kwietnia br., przy współpracy z GPW, wśród 15 domów maklerskich.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here