Naga Markets

M Food nie widzi spowolnienia na rynku miodu, liczy na bardzo dobre wyniki w 2022 - wywiadWarszawa, 15.09.2022 (ISBnews) – Po uzyskaniu rekordowych wyników finansowych w I półroczu, M Food liczy na bardzo dobre wyniki z całym 2022 r. i nie dostrzega na rynku miodu dużego spowolnienia, poinformował ISBnews prezes Jerzy Gądek. Spółka podtrzymuje plany prezentacji jesienią nowej strategii, w której może znaleźć się rozstrzygnięcie kwestii ewentualnego przeniesienia notowań na rynek główny GPW z NewConnect.

Działalność M Food cechuje się sezonowością, a największe przychody i zyski zawsze wypracowujemy po koniec roku kalendarzowego. Nie publikujemy prognoz, więc wiążąco nie możemy się do tego odnieść, jednak jeśli rynek będzie zachowywał się, jak w poprzednich latach, a nasza sprzedaż utrzyma się na tym samym poziomie, co w I półroczu, nasze wyniki roczne powinny być bardzo dobre. Na tym etapie trudno nam jest jednak zadeklarować, czy dynamiki z I półrocza będą zachowane w całym roku, ponieważ było to rekordowe półrocze w naszej historii. Myślę, że III kwartał da nam większy obraz całego roku” – powiedział Gądek w rozmowie z ISBnews.



Spółka miała rekordowe wyniki w I półr. br. Przychody wzrosły o 13,5% r/r do 96,1 mln zł, zysk netto o 90,9% do 4,2 mln zł, a EBIT – o 103,6% do 5,7 mln zł. W całym 2021 r. skonsolidowane przychody wyniosły 192 mln zł, EBIT: 6,7 mln zł, zysk netto: 5,7 mln zł.

“Nasze koszty zmienne wzrosły o 14% w I półroczu 2022 r., czyli proporcjonalnie do naszych przychodów i są one naturalną konsekwencją wzrostu naszej działalności” – wskazał prezes.

W II kw. br. spółka kontynuowała działania związane z kontraktowaniem zwiększonych ilości miodu z kierunków innych niż Ukraina.

Faktycznie, wojna w Ukrainie zmieniła obraz wielu europejskich biznesów, w tym także naszego. Ukraina, jako wiodący producent miodu na świecie, przez ostatnie kilka lat była głównym krajem, z którego pozyskiwaliśmy miód. Dzięki temu, że mamy już kilkudziesięcioletnie doświadczenie w branży i jesteśmy obecni na każdym kontynencie, udało nam się bardzo szybko zlokalizować nowe kierunki pozyskania miodu, m.in. z Wietnamu. Widać to było już w naszych bardzo dobrych wynikach za I kw. 2022 r., w którym nie odczuliśmy braku surowca. Obecnie mamy więc zapewnione dostawy miodu i jesteśmy przygotowani na najbardziej intensywny okres pracy w naszej branży, czyli końcówkę roku” – zapewnił Gądek.

Pomimo wysokiej inflacji i spowolnienia gospodarczego, M Food nie obawia się o swój rozwój.

M Food działa na rynku spożywczym, który zgodnie z prognozami ekspertów, niezależnie od koniunktury gospodarczej będzie stale rozwijał się w tempie ok. 5% rocznie. Dodatkowo, mamy w swojej ofercie miód BIO, którego rynek będzie się rozwijał nawet dwukrotnie szybciej od rynku miodów konwencjonalnych. Naszym głównym obszarem działania jest hurtowy obrót miodem, a pamiętajmy, że miód sprzedawany jest nie tylko detalicznie, ale też wykorzystywany jest w różnych produktach spożywczych. My zabezpieczamy obie te potrzeby rynkowe – hurt i detal, choć oczywiście nasza sprzedaż detaliczna nie jest obecnie duża. Dostarczamy jednak miód znanym detalistom europejskim. Dzięki temu oraz dzięki wieloletniej współpracy z naszymi klientami, nie zauważamy dużego spowolnienia w naszym sektorze rynkowym” – stwierdził prezes.

XTB

Poinformował także, że spółka obecnie pracuje nad strategią, w której określi dalszy rozwój grupy kapitałowej.

“Mogę tylko powiedzieć, że mamy ambitne cele, jednak dopiero finalny kształt strategii pozwoli nam powiedzieć więcej o naszych potrzebach kapitałowych na najbliższe lata. Z pewnością zaprezentujemy to rynkowi jesienią. Nie podjęliśmy jeszcze decyzji związanej z przeniesieniem na parkiet główny GPW, wciąż jednak rozważamy tę opcję, która może być naturalnym krokiem w naszym rozwoju. Szczegóły przedstawimy w naszej strategii” – podsumował Gądek.

M Food to polska spółka holdingowa, jeden z czołowych graczy na rynku obrotu miodem i produktami pszczelimi w Europie oraz największy w Europie Środkowo-Wschodniej gracz w tym sektorze. Jest obecna na czterech kontynentach. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w 2011 r.

Renata Oljasz

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: kurs jena w kantorach | kurs korony islandzkiej złoty | cdprojekt akcje rekomendacje | eurusd | kurs liry tureckiej w kantorach | kurs funt | celon pharma kurs akcji |



Śledź nas w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>






ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here