Kurs akcji odzieżowego giganta na krajowym rynku, spółki LPP spadał podczas wczorajszej sesji o około 0,45%. Akcje taniały o 35 zł co pozwoliło na osiągnięcie dziennego minimum przy 7605 zł. Jest to przeciętny wynik na tle tracącego wczoraj 0,29% indeksu WIG20. Sesja odbyła się przy porównywalnych obrotach na tle poprzednich dni i ostatecznie zamknęła się na poziomie 7690 zł. W sumie od połowy marca, odbicie doprowadziło do zwyżki o ponad 115%.
Na kluczowym wsparciu
Notowania odzieżowej spółki wyglądają całkiem nieźle, mimo trwającej od początku roku korekty. Sięga ona zaledwie 12-13%, czyli na razie mniej więcej tyle ile wyniosła poprzednia korekta z połowy listopada ubiegłego roku. Patrząc na wykres mamy test czytelnego wsparcia, przy którym korekta spowolniła spadek ceny. Biorąc pod uwagę to co dzieje się na akcjach CCC, rozpoczęte szczepienia i otwarcie galerii handlowych, wydaje się, że kurs LPP powinien niebawem także ruszyć do góry.
Te artykuły również Cię zainteresują

Inwestuj z dźwignią na GPW w surowce, waluty, indeksy oraz spółki polskie oraz zagraniczne. Wszystko dzięki certyfikatom Turbo emitowanym przez ING N.V. Zdywersyfikuj swój portfel inwestycyjny i wybierz spośród 400 różnych certyfikatów. Dowiedz się więcej na temat certyfikatów dzięki Akademii ING.
35 mln zł zysku w IV kwartale
LPP odnotowało 35 mln zł skonsolidowanego zysku operacyjnego w IV kwartale roku obrotowego 2020/2021 (obejmującym okres od listopada 2020 r. do stycznia 2021 r.), przy 2 180 mln zł przychodów (spadek o 20% r/r), podała spółka, prezentując wstępne dane. LPP podało w komunikacie, że skonsolidowane przychody w IV kw. br. wyniosły 2 180 mln zł (spadek o 20% r/r), w tym w sklepach stacjonarnych wyniosły one 1 354 mln zł (spadek o 42% r/r), a w e-commerce (online) wyniosły 826 mln zł (wzrost o 111% r/r). Marża brutto (gross margin) wyniosła 1 135 mln zł (spadek o 20% r/r). Zysk na działalności operacyjnej (EBIT): 35 mln zł (spadek o 20% r/r).
Powierzchnia handlowa na koniec stycznia 2021 roku wyniosła 1 438 tys. m2 (wzrost o 17% r/r). W okresie I-IV kw. (luty 2020 – styczeń 2021) grupa LPP osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 7 934 mln zł (spadek o 14% r/r), w sklepach stacjonarnych wyniosły one 5 657 mln zł (spadek o 31% r/r) obroty w e-commerce (online) wyniosły 2 277 mln zł (wzrost o 111% r/r), zysk z działalności operacyjnej (EBIT) na poziomie 108 mln zł wobec 879 mln zł w I-IV kw. 2019/2020 r.