Naga Markets webinar


Notowania akcji LPPLPP jest firmą zajmującą się projektowaniem i dystrybucją odzieży w Polsce i za granicą (kraje Europy Centralnej, Wschodniej, Zachodniej, Bałkany i Bliski Wschód). Jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm odzieżowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka notowana jest na GPW i właśnie opublikowała wyniki za 2018 rok.


2018 r. 2017 r. Prognozy
Zysk netto 505,2 mln zł 440,8 mln zł
Przychody 8,047 mld zł 7,029 mld zł 8,04 mld zł
Zysk brutto na sprzedaży LPP 4,4 mld zł 3,7 mld zł 4,4 mld zł
Marża zysku brutto na sprzedaży 54,7 proc. 53 proc.
Koszty operacyjne 3,53 mld zł 3,1 mld zł 3,55 mld zł
Sprzedaż internetowa 712 mln zł 360,9 mln zł

Wysokie dwucyfrowe wzrosty sprzedaży on-line to efekt rozwoju e-sklepów poza Polską, wydatków na marketing (współpraca z blogerkami i infl uencerkami) i zmian przyzwyczajeń klientów z Polski (sklepy zamknięte w niedziele) – podała spółka w raporcie.

  • Przychody internetowe w 2018 roku stanowiły ok. 9 proc. sprzedaży grupy;
  • Około 61 proc. sprzedaży w kanale internetowym wygenerowane było przez sprzedaż w Polsce;
  • Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) w 2018 roku wzrosły o 7,2 proc.

Zobacz również: CCC z perspektywą dalszych wzrostów

IV kw. 2018 r. IV kw. 2017 r.
Przychody 2,37 mld zł 2,15 mld zł
Zysk operacyjny 433,3 mln zł 376,7 mln zł
Zysk netto 312,3 mln zł 299,5 mln zł
Przychody z kanału e-commerce 252 mln zł 146,5 mln zł
Marża brutto 59,9 proc. 58 proc.

Sprzedaż LFL wzrosła w czwartym kwartale o 2,3 proc. LFL były dodatnie w październiku i listopadzie w: Reserved, Cropp, House i Sinsay. Wskazano też, że sprzedaż LFL była dodatnia w większości krajów (najwyższa na Litwie, w Rumunii, w Rosji i na Ukrainie).


Inwestuj w akcje na GPW z prowizją 0,2% min. 2,99 PLN oraz w akcje zagraniczne z prowizją 0,12% min. 4,99 USD/EUR. Sprawdź konto demo oraz konto rzeczywiste w XTB.

Wzrost marży brutto rdr w czwartym kwartale wynikiem dobrego przyjęcia kolekcji jesień/zima przez klientów (w tym Reserved i House). Na marżę brutto korzystnie wpłynęła też polityka zatowarowania, w tym system alokujący towary, który pozwala nam na indywidualne zatowarowanie każdego salonu – podano w prezentacji.

IV kw. 2018 r. IV kw. 2017 r.
Przychody Reserved 1,012 mld zł 0,95 mld zł
Przychody Cropp 334 mln zł 321 mln zł
Przychody House 290 mln zł 261 mln zł
Przychody Sinsay 236 mln zł 184 mln zł
Przychody Mohito 214 mln zł 232 mln zł

Na koniec 2018 roku:

  • LPP miało 753 mln zł gotówki netto. Celem spółki jest utrzymanie gotówki netto w następnych kwartałach na potrzeby przyszłych inwestycji.
  • Grupa dysponowała siecią 1.765 sklepów w 23 krajach. Łączna powierzchnia handlowa wyniosła 1.091,3 tys. m kw., co oznacza wzrost rdr o 9,1 proc.

Zobacz również: CD Projekt liderem GPW. Akcje CDR zyskują 1,5%

2018 r. 2017 r.
Wartość zapasów LPP 1,59 mld zł 1,48 mld zł
Wydatki inwestycyjne LPP 798 mln zł 441 mln zł

 

LPP
LPP, źródło: xStation XTB


Coinquista

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

2 KOMENTARZE

  1. Akcje spadają bo realizowane są zyski, pewnie niedługo polecą do góry. Ważne że spółka osiąga za każdym razem dobre wyniki sprzedażowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here