Naga Markets



LPP w korekcie. Kurs już blisko kluczowego poziomu wsparcia  Kurs akcji odzieżowego giganta na krajowym rynku, spółki LPP spadał podczas wczorajszej sesji o około 2,28%. Akcje taniały o 140 zł co pozwoliło na osiągnięcie dziennego minimum przy 6000 zł. Jest to słaby wynik na tle tracącego wczoraj 0,60% indeksu WIG20. Sesja odbyła się przy standardowych obrotach na tle poprzednich dni i ostatecznie zamknęła się na poziomie 6010 zł. W sumie od połowy marca, odbicie doprowadziło do zwyżki o ponad 105%.

  • LPP nadal traci
  • Na wykresie kurs już blisko kluczowego poziomu

Blisko kluczowego poziomu

Spoglądając na wykres z dziennymi notowaniami, widać że spółka powoli oddaje wcześniej wypracowane odbicie. Było ono związane z nadziejami inwestorów na otwarcie gospodarki i dotyczyły większej części branży odzieżowej. Obecnie w dalszych wzrostach przeszkadzają pewne globalne obawy o powrót pandemii, być może także lokalne zamrażanie gospodarek, co utrudni stacjonarny handel. Mimo przełamania linii trendu, układ dołków i szczytów nadal wskazuje na trend wzrostowy od połowy marca. Kluczowym poziomem są okolice 5900 zł. Wydaje się, że po długotrwałym, choć powolnym spadku notowań, tutaj kurs może próbować odbić.

lpp 1.07.2020
Notowania LPP 1.07.2020

Strata w pierwszym kwartale

LPP odnotowało 361,99 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. roku obrotowego 2020/2021 (luty-kwiecień 2020 r.) wobec 23,3 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Strata operacyjna wyniosła 260,52 mln zł wobec 64,02 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 17,58 mln zł wobec 298,36 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 178,65 mln zł w I kw. r.obr. 2020/2021 wobec 1 820,69 mln zł rok wcześniej. “Na koniec I kw. 2020/21 GK LPP posiadała 1 731 sklepów stacjonarnych w 25 krajach o łącznej powierzchni 1 242,7 tys. m2. Poza granicami Polski znajdowało się 879 sklepów (721,1 tys. m2). Łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z I kwartałem 2019/20 wzrosła o 13,3%.

W I kwartale 2020/21 największy nominalny przyrost powierzchni w porównaniu do I kwartału roku poprzedniego odnotowała marka Sinsay (79,9 tys. m2). W tym okresie marka ta osiągnęła również największą dynamikę wzrostu powierzchni (72,3% r/r)” – dodano w raporcie



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

3 KOMENTARZE

  1. Traci bo jest kryzys, który akurat branżę odzieżową mocno dotknął, jak się kryzys skończy to akcje LPP zaczną rosnąć.

  2. A już ładnie szło w górę, wyniki są jakie są nie można było spodziewać się specjalnie lepszych. Jednak jest to solidna spółka i każdy kolejny kwartał będzie coraz bliżej powrotu do bardzo dobrych wyników sprzed pandemii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here